Reklama

Reklama

Reklama

Lechpol: Postawili na własne produkty i wygrali

Ryzyko rozproszone, czyli pod kontrolą Tworzenie kolejnych linii produktów weszło firmie w krew. Takie działanie pozwala uniknąć m.in. ryzyka produkcji i importu dla jednego dużego odbiorcy sprzedającego pod własną marką – co często dzieje się w przypadku dostaw do dużych sieci handlowych. Zagrożenie jest wtedy takie, że partnerzy stopniowo będą wymuszać obniżenie ceny, a dostawca nie ma większych możliwości ruchu – utrata głównego odbiorcy dla wielu firm może się okazać nie do udźwignięcia i grozić bankructwem. Podobne przypadki znane są m.in. z polskiej branży rowerowej – taką drogę, na szczęście z happy endem, przeszedł przasnyski Kross, dziś jeden z największych producentów rowerów w Europie. Porzekadło ludowe, które znakomicie sprawdza się w życiu gospodarczym, mówi, by nie wsadzać wszystkich jajek do tego samego koszyka. Bardziej naukowo można to nazwać dywersyfikacją portfela inwestycyjnego. Tak czy inaczej, dokładnie tego trzyma się Lechpol. Portfolio firmy to ponad pięć tysięcy produktów zgrupowanych w kilkunastu markach i segmentach.
Ryzyko rozproszone, czyli pod kontrolą Tworzenie kolejnych linii produktów weszło firmie w krew. Takie działanie pozwala uniknąć m.in. ryzyka produkcji i importu dla jednego dużego odbiorcy sprzedającego pod własną marką – co często dzieje się w przypadku dostaw do dużych sieci handlowych. Zagrożenie jest wtedy takie, że partnerzy stopniowo będą wymuszać obniżenie ceny, a dostawca nie ma większych możliwości ruchu – utrata głównego odbiorcy dla wielu firm może się okazać nie do udźwignięcia i grozić bankructwem. Podobne przypadki znane są m.in. z polskiej branży rowerowej – taką drogę, na szczęście z happy endem, przeszedł przasnyski Kross, dziś jeden z największych producentów rowerów w Europie. Porzekadło ludowe, które znakomicie sprawdza się w życiu gospodarczym, mówi, by nie wsadzać wszystkich jajek do tego samego koszyka. Bardziej naukowo można to nazwać dywersyfikacją portfela inwestycyjnego. Tak czy inaczej, dokładnie tego trzyma się Lechpol. Portfolio firmy to ponad pięć tysięcy produktów zgrupowanych w kilkunastu markach i segmentach. / Media

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama

Zobacz więcej

image for background

Przejdź do strony głównej