Jak założyć innowacyjny biznes? Paweł Tomczyk z Rearden Technology S.A. przedstawia 10 zasad, którymi trzeba się kierować przy zakładaniu własnej, innowacyjnej firmy.

Kliknij na zdjęciu aby przeczytać wszystkie rady.

Po drugie pomyśl, w czym jesteś dobry lub co chciałbyś robić, a później dokonaj analizy rynku i konkurencji. W ten sposób przekonasz się, czy to, co wymyśliłeś jest „nowym” czy też „sprawdzonym” pomysłem. / ShutterStock
Po trzecie: Jeżeli Twój pomysł już ktoś wcielił w życie zastanów się nad jego nowym zastosowaniem lub też znajdź lukę na rynku, by stworzyć coś zupełnie nowego. W ten sposób szybko możesz stać się pionierem swojego sektora. / Bloomberg / Tomohiro Ohsumi
Po czwarte: Pomyśl nad źródłem finansowania swojego projektu – w tym celu możesz skorzystać z pomocy Anioła Biznesu, funduszy venture capital, czy też kredytu dla firm. / ShutterStock
Po piąte: Nie ograniczaj swoich działań do pomocy środków unijnych, bowiem nawet spełnienie wszystkich wymogów nie jest jednoznaczne z otrzymaniem dofinansowania. / ShutterStock
Po szóste: Myśl scenariuszowo – nie zakładaj powodzenia pomysłu na biznes, bądź przygotowany także na wariant pesymistyczny oraz ten najbardziej prawdopodobny. Uchroni Cię to przed pochopnym podejmowaniem decyzji oraz rozczarowaniem, w przypadku braku powodzenia. / ShutterStock
Po siódme: Nie bagatelizuj konkurencji – stale śledź poczynania konkurentów oraz zmiany na rynku, abyś pewnego dnia nie obudził się z przysłowiową „ręką w nocniku”. / ShutterStock
Po ósme: Myśl innowacyjnie – samo stworzenie innowacyjnego pomysłu nie przyniesie sukcesu, ponieważ innowacja niesie z sobą działanie długofalowe, podążanie z duchem czasu oraz wsłuchiwanie się w potrzeby rynku, jak i klientów. / ShutterStock
Po dziewiąte: Doceń relacje z przyszłymi klientami – nawiązanie kontaktu, rozmowa oraz pytanie o opinię nic nie kosztuje, a pozwoli firmie odpowiadać na zapotrzebowania nabywców oraz uchroni ją przed podejmowaniem błędnych decyzji. / Bloomberg
I po dziesiąte, najważniejsze: Otaczaj się ludźmi wierzącymi równie mocno, jak Ty, w pomysł na innowacyjny biznes. / ShutterStock