To ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2016. Według Polskiego Związku Faktorów w 2017 r. całkowity polski segment finansowania faktur został wyceniony na około 40 miliardów euro, a w latach 2016-2017 notuje wzrost na poziomie 25% w stosunku rok do roku. Rosnąca dynamika rynku i wysoki popyt na usługi faktoringowe to jednocześnie rosnące oczekiwania i ewolucja potrzeb przedsiębiorców.

Faktoring nie jest już traktowany przez małe i średnie przedsiębiorstwa wyłącznie jako doraźne wsparcie w utrzymaniu płynności finansowej. Przedsiębiorcy z sektora MSP bardzo świadomie  szukają dziś elastycznej i zróżnicowanej oferty finansowania, która długofalowo pomoże w budowaniu silnej pozycji konkurencyjnej ich firm na rynku. Usługi faktoringu dla MSP - oferowane do tej pory głównie przez finansowe start-upy i nowo powstałe fintechy – nie wystarczają już do zaspokojenia potrzeb wielu przedsiębiorstw, które coraz odważniej stawiają na rozwój i inwestycje. Polski segment MSP poszukuje dziś nie tylko usprawnień technologicznych w korzystaniu z finansowania. Ważne staje się uzyskanie kompleksowej i stabilnej oferty, zróżnicowanych limitów finansowania oraz gwarancja długotrwałej współpracy i bezpieczeństwa realizowanych transakcji.

Trendy te potwierdzają międzynarodowi gracze na rynku mobilnych usług finansowych. Ofertę faktoringu adresowaną do MSP uruchamia w Polsce właśnie Ferratum Business, marka należąca do Grupy Ferratum – międzynarodowego lidera cyfrowych usług finansowych i bankowości online. Polska to już dziewiąty kraj, w którym Ferratum Business oferuje nowoczesne usługi kierowane do przedsiębiorców. W kształtowaniu portfolio bazuje na kilkunastoletnim doświadczeniu Grupy Ferratum, działającej obecnie na 25 rynkach Europy i świata.

„Polski sektor MSP mocno sygnalizuje wzrost oczekiwań wobec dostępnej na rynku oferty finansowania krótkoterminowego. Po boomie na korzystanie z faktoringu jako doraźnego wsparcia w pokryciu kosztów bieżącej działalności, polscy przedsiębiorcy poszukują kompleksowego, zróżnicowanego portfela usług, który umożliwi im konsekwentny rozwój. Potrzebują współpracy, która pozwoli im pójść o krok dalej. Międzynarodowa skala działalności, wieloletnie doświadczenie Grupy Ferratum oraz szeroki wachlarz innowacyjnych, ale zarazem sprawdzonych już pod kątem skuteczności rozwiązań w zakresie finansowania faktur online sprawiają, że mamy wszelkie narzędzia, by długofalowo i stabilnie odpowiadać na zmieniające się i wciąż rosnące potrzeby polskich przedsiębiorców” – mówi Greg Micyk, Head of Growth - SME Lending Ferratum Group

Faktoring także dla dojrzałych firm

Rosnąca rola sektora MSP w polskiej gospodarce rodzi potrzebę udostępnienia oferty finansowania dostosowanej do znacznego zróżnicowania tego segmentu. Tymczasem aktualne usługi faktoringu adresowane do MSP zapewniają pozyskanie finansowania wyłącznie firmom małym, start-upom, mikro i nano-przedsiębiorstwom. Niezagospodarowane pozostają wciąż potrzeby firm o bardziej ugruntowanej pozycji, wyższym poziomie przychodów a co za tym idzie – wysokim potencjale wzrostu. 

„Polski rynek usług finansowania faktur jest niezwykle ciekawy i dynamiczny, ale jednocześnie brakuje tu ciągle oferty dla nieco bardziej dojrzałych firm, z fakturami do 450 tys. złotych. Ferratum Business ma zamiar zmienić ten stan rzeczy. Widzimy znaczący potencjał w oferowaniu klientom z sektora MSP elastyczności, jaką daje szybkie i proste finansowanie, zapewniające pokrycie krótkoterminowych potrzeb związanych z utrzymaniem płynności finansowej. Ofertę tworzymy jednak tak, aby mogły z niej skorzystać przedsiębiorstwa na bardzo różnych etapach rozwoju. Chcemy zapewnić im wybór, dzięki któremu np. podejmując decyzje inwestycyjne, nie będą zmuszone angażować się w często mniej elastyczne kredyty ratalne” – podkreśla Greg Micyk, Head of Growth - SME Lending Ferratum Group

Finansowanie w ofercie Ferratum Business będzie można uzyskać na 30, 60 lub 90 dni - po raz pierwszy w Polsce dla faktur na poziomie od 4 tys. zł do aż 450 tys. zł. Nowością na polskim rynku jest także możliwość korzystania z faktoringu w systemie ratalnym. To dogodne rozwiązanie w kontekście wprowadzonej w lipcu 2018 roku płatności podzielonej „split payment”. Marka zapewnia elastyczność także poprzez oferowanie usługi w formie cichego faktoringu, pozostawiając przedsiębiorcom dowolność w zakresie informowania swoich kontrahentów o korzystaniu z finansowania.

„W ofercie Ferratum Business kładziemy nacisk na dostosowanie stabilnych i bezpiecznych rozwiązań do realnych wyzwań ekonomicznych rynku i przekrojowej struktury polskiego MSP. Cele i potrzeby polskich przedsiębiorców zmieniają się dziś w dynamicznym tempie. W naturalny sposób zmienia się także sama definicja faktoringu. To, czego potrzebuje dziś sektor MSP to już nie tylko szybko dostępne doraźne finansowanie. To przede wszystkim gwarancja trwałej, partnerskiej współpracy i stabilności oferowanych usług, które umożliwią przedsiębiorcom odważny i długofalowy rozwój – podsumowuje Greg Micyk, Head of Growth - SME Lending Ferratum Group