statystyki

Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

autor: Piotr Skołubowicz27.12.2016, 09:36; Aktualizacja: 27.12.2016, 10:19
podatki, firma, przedsiębiorca

Jeżeli przepisy nie wskazują terminu na odpowiedź, to w obecnym stanie prawnym jest on praktycznie nieograniczony. A mówiąc wprost, dziś przedsiębiorca, który otrzymał taką reklamację, może ją co do zasady zignorować, nie ponosząc żadnych konsekwencji. Ale to się zmieni.źródło: ShutterStock

Nie będzie już można lekceważyć żadnej z nich. Przedsiębiorcy wykorzystujący dziś to, że przepisy nie mówią, do kiedy trzeba odpowiedzieć na żądania klienta, będą na to mieli 30 dni

WTOREK 10 STYCZEŃ

Uwaga na nowe prawo dotyczące reklamacji konsumenckich. Od 10 stycznia 2017 r., w związku z nowelizacją ustawy o prawach konsumenta (dokonaną przy okazji uchwalenia ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów), na przedsiębiorców zostanie nałożony nowy obowiązek. Wprowadzona zostanie zasada, że jeśli termin odpowiedzi na reklamację nie jest wskazany w innych przepisach, to przedsiębiorca musi odpowiedzieć na nią najpóźniej w ciągu 30 dni. Nieudzielenie odpowiedzi w terminie będzie równoznaczne z uznaniem reklamacji. Odpowiedzi trzeba będzie udzielić na papierze lub na innym trwałym nośniku, np. e-mailem.

To istotna zmiana, który wymusi zmianę zwyczajów przedsiębiorców. Dotychczas, gdy konsument składał im reklamację, zobowiązani byli na nią odpowiedzieć w konkretnym terminie tylko w przypadkach wyraźnie wskazanych przez prawo. Przykładowo, w przypadku reklamacji dotyczących rękojmi za wady fizyczne termin na odpowiedź wynosi (i nadal będzie wynosił) 14 dni.

Jednak jeżeli przepisy nie wskazują terminu na odpowiedź, to w obecnym stanie prawnym jest on praktycznie nieograniczony. A mówiąc wprost, dziś przedsiębiorca, który otrzymał taką reklamację, może ją co do zasady zignorować, nie ponosząc żadnych konsekwencji. Ale to się zmieni.


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane