Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło już co najmniej kilkanaście skarg na Cyfrowy Polsat. Powód? Wielu Polaków, którzy wykupili za blisko 100 zł pakiet sportowy umożliwiający oglądanie meczów mistrzostw Europy, w praktyce nie może z niego korzystać.
– Skargi dotyczą tego, że sygnał się tnie, następuje buforowanie. Konsumenci ponadto mają problem z dodzwonieniem się na infolinię – informuje nas Agnieszka Majchrzak, główny specjalista w UOKiK. I dodaje, że właśnie trwa analiza zgłoszeń konsumenckich. Decyzja o ewentualnym podjęciu przez urząd bardziej sformalizowanych działań wobec przedsiębiorcy zapadnie w najbliższym czasie.
Dla konsumentów, którzy wykupili usługę, a są z niej niezadowoleni, działanie regulatora może być jedyną nadzieją na odzyskanie pieniędzy. Operator Ipli skrzętnie bowiem wykorzystuje regulamin, który przed zawarciem umowy musieli zaakceptować klienci.