statystyki

Medialna gorączka przed Euro 2016

autor: Barbara Sowa12.05.2016, 07:59; Aktualizacja: 12.05.2016, 09:00
Wszystkie 51 meczów pokaże Polsat. Ale tylko 27 – bezpłatnie

Wszystkie 51 meczów pokaże Polsat. Ale tylko 27 – bezpłatnieźródło: ShutterStock

Trwają przygotowania do piłkarskich mistrzostw kontynentu. Największymi beneficjentami imprezy będą Polsat i TVP.

Relacje z imprezy będą nadawać dwie ogólnopolskie anteny jednocześnie. TVP w ostatniej chwili odkupiła od Polsatu prawa do 11 meczów i pokaże je na głównych antenach. Wszystkie 51 meczów będzie na żywo relacjonował Polsat, z czego 27 kibice zobaczą wyłącznie na specjalnie utworzonych płatnych kanałach Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3 – z ekskluzywnymi materiałami, bez reklam i w jakości HD.

– Oszacowanie łącznej widowni meczów Polaków nie jest dużym wyzwaniem. Średnia obu anten powinna przekroczyć 12 mln. Tak było cztery lata temu – szacuje Anna Bratkowska z agencji SMG Polska. Podczas Euro 2012 udział TVP, która miała wyłączność na transmisję meczów, wzrósł z 27 do 32 proc. Ale o tym, kto będzie prawdziwym beneficjentem, trudno przesądzać. – Reklamodawcy przeznaczyli na obecność przy Euro określoną część budżetów. Nie ulegną one zwiększeniu po ogłoszeniu decyzji o sprzedaży praw do części meczów TVP. Oznacza to zatem, że ta sama pula pieniędzy zostanie rozdzielona pomiędzy TVP i Polsat – tłumaczy Bratkowska.

Według raportu SMG o rynku reklamowym przychody TVP związane z Euro 2012 nie przekroczyły 40 mln zł. Teraz, nawet przy przyjęciu optymistycznego scenariusza i założeniu, że Polacy wyjdą z grupy, przychody z reklam obu anten nie przekroczą 50 mln zł. Zwłaszcza że Polsat część meczów pokaże na kanałach płatnych. „Patrząc na wyniki sprzedaży kanału Polsat Voleyball podczas MŚ w piłce siatkowej, sądzimy, że dochód Polsatu z tego tytułu może wynieść dodatkowo ok. 10 mln zł” – wylicza SMG, ale to wstępne szacunki, bo szczegółowa oferta stacji nie jest jeszcze znana.


Pozostało 63% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • były kibic(2016-05-12 08:57) Zgłoś naruszenie 10

    Nie mam najmniejszego zamiaru tego oglądać i nie uważam, że kibicowanie polskim piłkarzom to przejaw jakiegoś patriotyzmu, a więc, że jest to jakiś obowiązek. Sport dzisiaj stał się wielkim biznesem pozwalającym nielicznym na zarabianie ogromnych pieniędzy, a pozostałym pozostają chwilowe emocje i radość, że ktoś strzelił gola, ale... co z tego dla nas wynika, po co nam taka radość?... Ktoś ostatnio zauważył, że o wiele ważniejsze jest, ażeby np. dobrze się miały polskie firmy, bo od tego zależy nasz byt, aniżeli to, jak gra reprezentacja Polski w piłkę nożną. Od dawna nie interesuję się sportem wyczynowym, jak są wiadomości sportowe to zmieniam kanał, a co ciekawe przestałem się interesować sportem mniej więcej wtedy, kiedy sam postanowiłem się trochę ruszać. Dzisiaj biegam, jeżdżę na rowerze, mam w domu taką mini siłownię i regularnie ćwiczę. Schudłem i świetnie się czuję, pomimo swojego "50+". To dla mnie ma sens, bo poprawia jakoś mojego życia, natomiast jak zagrają polscy piłkarze na EURO... zapewne się dowiem, bo będzie o tym głośno, ale... mnie to nie kręci i... dobrze mi z tym! Lepiej np. regularnie biegać, aniżeli z wielkim brzuchem i flaszką piwa w garści siedzieć przed telewizorem i się podniecać, bo nasi strzelają bramkę...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane