Rynek reklamy: Daleka droga do państwowego domu mediowego

autor: Aneta Oksiuta11.05.2016, 07:48; Aktualizacja: 11.05.2016, 10:26
Pomysł powstania domu mediowego wyszedł od wiceministra kultury Krzysztofa Czabańskiego, który jest odpowiedzialny za reformę mediów publicznych.

Pomysł powstania domu mediowego wyszedł od wiceministra kultury Krzysztofa Czabańskiego, który jest odpowiedzialny za reformę mediów publicznych.źródło: ShutterStock

Ministerstwo Skarbu Państwa wciąż analizuje projekt dotyczący powołania domu mediowego dla państwowych spółek. Byłby to podmiot, który zajmowałby się kupowaniem reklam w mediach na rzecz firm kontrolowanych przez Skarb Państwa. – Jest wola polityczna, aby taki narodowy dom mediowy powstał – deklaruje w rozmowie z DGP posłanka Joanna Lichocka (PiS), która uczestniczy w pracach nad ustawą o mediach narodowych.

Pomysł powstania domu mediowego wyszedł od wiceministra kultury Krzysztofa Czabańskiego, który jest odpowiedzialny za reformę mediów publicznych. Ale informacje o pomyśle na skupieniu w jednych rękach tortu reklamowego państwowych firm przekazał na początku roku minister skarbu Dawid Jackiewicz. – To zlecenia warte kilkaset milionów złotych rocznie – mówił wówczas szef resortu skarbu. Fakt, że dom mediowy miałby skupiać budżety reklamowe spółek Skarbu Państwa, oznaczałby, że nie musiałyby one płacić prowizji za obsługę komercyjnym domom czy agencjom mediowym.

„Szczegóły dotyczące powstania Państwowego Domu Mediowego będziemy mogli przedstawić dopiero wtedy, kiedy zakończą się analizy prowadzone na szczeblu ministerstwa. W pierwszej kolejności muszą zakończyć się prace nad modelem nowego nadzoru właścicielskiego po zamknięciu resortu skarbu. Docelowo chcemy, by spółki Skarbu Państwa były obsługiwane przez polską firmę, której zyski zostaną w kraju”– przekazało biuro prasowe MSP w odpowiedzi na pytania DGP.

Według źródła, które zna kulisy powstawania tego domu, minister skarbu ogłosił ten pomysł bez dokładnej analizy jego realności.

– Odbyły się może dwa spotkania z osobą, która miałaby ten projekt pociągnąć. I temat zamilkł. W resorcie połapali się, że pomysł nie jest tak prosty w realizacji, jakby chciał tego minister – mówi nasz rozmówca.


Pozostało jeszcze 55% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane