statystyki

Mobilne przyspieszenie Google. Wyszukiwarka rozpoczyna współpracę z wydawcami

autor: Barbara Sowa08.10.2015, 07:44; Aktualizacja: 08.10.2015, 08:19
Google

Mobilne przyspieszenie Google. Wyszukiwarka rozpoczyna współpracę z wydawcamiźródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Victor J. Blue

Strategia firmy w stosunku do wydawców zmienia się o 180 stopni. Wyszukiwarka nie chce być już ich wrogiem

W tym biznesie liczą się milisekundy – im dłużej ładuje się strona z artykułem, tym więcej internautów rezygnuje z czekania i zwyczajnie ją wyłącza. Zwłaszcza jeśli na swoim smartfonie ma dziesiątki prostszych, szybszych i bardziej przyjaznych aplikacji. Dla wydawców gazet i właścicieli portali oznacza to mniejszą liczbę odsłon i użytkowników, a w efekcie mniej pieniędzy z reklam. Tak Google i Twitter tłumaczą powody, dla których zdecydowali się postawić na nowy system wyświetlania mobilnych treści. – Korzystanie z sieci na urządzeniach mobilnych często bywa frustrujące. Chcemy, aby strony internetowe z bogatą zawartością, jak np. wideo, animacje czy grafiki, współpracowały z eleganckimi reklamami i ładowały się natychmiastowo – tłumaczą przedstawiciele giganta z Doliny Krzemowej.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane