Przedsięwzięcie chcemy zakończyć w ciągu maksimum pięciu lat. W efekcie - mówi Andrzej Siezieniewski - Polskie Radio będzie słyszane na obszarze 97% kraju, a w ofercie zaproponujemy 10 kanałów, a nie cztery i to w doskonałej jakości dźwięku. Ale to nie wszystko: w radiu cyfrowym pojawi się zdjęcie prowadzącego program, tytuł i tekst piosenki, biegnąca ścieżka zagrożeń na drogach, czy też biegnąca ścieżka pogodowa. Tym wszystkim - a jest jeszcze wiele innych możliwości - będzie mógł zarządzać słuchacz, w zależności od swoich potrzeb.
Andrzej Siezieniewski podkreślił, że publiczne radiofonie mają w Europie mocną pozycję, stabilizację finansową i prawną. Chciałby analogicznego wzmocnienia pozycji mediów publicznych w Polsce.
Polskie Radio od lat czeka na ustawę medialną. Ma ona między innymi zastąpić abonament - nieprzystający do poziomu rozwoju technologicznego - niższą ale przejrzystą i bardziej sprawiedliwą opłatą audiowizualną.
Szacuje się, że w Polsce, w rodzinach, jest 40 milionów radioodbiorników. Program można odbierać także na powszechnie już dostępnych PC-tach, laptopach, tabletach, telefonach.