Sytuacja wokół „Przekroju” zmienia się jak w kalejdoskopie. Jeszcze niedawno właściciel tytułu zapowiadał, że trafi on w ręce Fundacji „Przekrój”. Za wdrożenie jego nowej formuły wydawniczej miał natomiast odpowiadać Jarosław Knap. Dziś, okazuje się, że Fundacja „Przekrój” nie powstanie, a sam tygodnik najprawdopodobniej zostanie sprzedany.

O wstrzymaniu prac nad powołaniem Fundacji „Przekrój” poinformowała w poniedziałek spółka Gremi Media. Powodem tej decyzji ma być zainteresowanie kupnem tygodnika przez jedno z wydawnictw. Kto miałby być nowym właścicielem „Przekroju”? Póki co, Gremi Media milczy w tej sprawie.

Pomysł oddania tygodnika w ręce specjalnie powołanej do tego celu Fundacji zrodził się kilka tygodni temu. Nowy „Przekrój” miał przyjąć magazynową formułę i zajmować się ważnymi tematami z dziedziny nauki, kultury, sztuki i zagadnień społecznych. Fundacja miała być natomiast gwarantem obiektywizmu i wysokiego dziennikarskiego standardu czasopisma.

„Bardzo przepraszam wszystkich, którzy zaangażowali się w misję tworzenia Przekroju”. Zarówno fundatorów, środowiska nauki i kultury jak i dziennikarzy i publicystów” – napisał w swoim oświadczeniu Jarosław Knap, który o rezygnacji z przekazania „Przekroju” w ręce Fundacji dowiedział się na dwie godziny przed jej powołaniem.

Grzegorz Hajdarowicz, właściciel spółki Gremi Media, został właścicielem „Przekroju” w 2009 roku. Wcześniej przez 9 lat tytuł należał do spółki Edipresse Polska.