"W wyniku przejęcia powstanie wydawnictwo posiadające w swoim portfolio ponad 30 czasopism oraz 20 stron internetowych, ugruntowane marki oraz wydawnictwo książkowe. Burda zajmie tym samym wiodącą pozycję w segmencie międzynarodowych magazynów luksusowych i lifestylowych w Polsce i wzmocni swoje udziały w Europie Wschodniej" - czytamy w komunikacie.
Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której należy się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (wcześniej G+J) i Justyna Namięta (Burda Media Polska), podano również.
Do dotychczasowego portfolio Burdy z międzynarodowymi tytułami, jak Elle, Elle Deco, Instyle dołączą kolejne silne marki jak Glamour, National Geographic oraz Gala. Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce, zaznaczono.
"Dla Burdy w Polsce osiągnięcie tak mocnej pozycji stanowi znakomity fundament dla rozbudowy głównego zakresu działalności wydawniczej. Ta transakcja jasno określa strategię wydawnictwa Hubert Burda Media. Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka" - powiedział CEO Burda International Fabrizio D'Angelo, cytowany w komunikacie.
Burda International GmbH działa na 17 rynkach na świecie. Wydaje obecnie ponad 230 magazynów i wiele onlinowych produktów mediowych.