Już wkrótce programy emitowane w kanale tematycznym TVP Rozrywka będą przerywane reklamami. TVP uważa, że postępuje zgodnie z literą prawa. Innego zdania jest KRRiT.

Dotychczas we wszystkich kanałach Telewizji Polskiej reklamy pojawiały się jedynie pomiędzy poszczególnymi audycjami. Ta sytuacja ma się jednak zmienić i to już wkrótce. Na pierwszy ogień idzie nowy kanał tematyczny TVP Rozrywka. Od 1 maja reklamy na antenie TVP Rozrywka będą pojawiać się również w czasie trwania programów. W wywiadzie dla serwisu Wirtualnemedia.pl, rzecznik prasowa TVP Joanna Stempień-Rogalińska podkreśliła, że takie działanie, w przypadku kanału koncesjonowanego, jest całkowicie zgodne z prawem.

Stempień-Rogalińska powołuje się m.in. na Ustawę o radiofonii i telewizji. Znajduje się tam zapis zabraniający przerywania audycji jedynie w przypadku czterech kanałów TVP – TVP1, TVP1, TVP Polonia oraz regionalnego kanału TVP. O kanałach tematycznych nie ma w ustawie ani słowa. Trudno się temu dziwić, gdyż powstała ona na wiele lat przed pojawianiem się takich kanałów w ofercie TVP.

Sytuacji, z zaniepokojeniem przygląda się również KRRiT. Stanowisko Rady jest dość jednoznaczne: Zakaz przerywania reklamami powinien dotyczyć wszystkich kanałów znajdujących się w ofercie publicznej telewizji. KRRiT nie wyklucza interwencji w sprawie działań TVP.

TVP Rozrywka to tematyczny kanał telewizji publicznej o tematyce rozrywkowej. Początkowo stacja miała wystartować już 1 stycznia 2007 roku, jednak później zrezygnowano z tych planów. Ostatecznie kanał pojawił się na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej 15 kwietnia 2013 roku.