statystyki

Madryt chce odebrać Londynowi tytuł medialnej stolicy Europy

autor: Elżbieta Rutkowska11.12.2018, 21:02; Aktualizacja: 12.12.2018, 08:09
Madryt

Hiszpański rynek rozrywki i mediów w 2022 r. będzie wart 30 mld euroźródło: ShutterStock

Amazon prawdopodobnie pójdzie w ślady swojego największego konkurenta i stworzy w Madrycie europejskie centrum produkcyjne. Netflix na taki krok zdecydował się już latem br.

Serwis El Español, powołując się na źródła w branży, informuje, że Amazon od kilku miesięcy prowadzi negocjacje z kilkoma hiszpańskimi producentami, a decyzja w sprawie lokalizacji centrum produkcyjnego zapadnie w najbliższych tygodniach. Byłoby to pierwsze takie centrum tej firmy poza Stanami Zjednoczonymi. Biuro prasowe Amazona nie odpowiedziało na nasze pytania w tej sprawie. Do końca tego roku spółka zainwestuje w treści audiowizualne 5 mld dol., jeszcze więcej – 8 mld dol. – wyda Netflix.

Ta druga platforma streamingowa buduje w Hiszpanii strukturę produkcyjną zatrudniającą ponad 100 osób, która ma tworzyć co najmniej 12 serii programów rocznie. Według El Español plany Amazona nie są aż tak ambitne – przynajmniej na pierwszym etapie.

Amazon jest już w Hiszpanii obecny. Od 2010 r. zainwestował w tym kraju ponad 1,1 mld euro, tworząc siedem centrów logistycznych swojej platformy zakupowej, cztery stacje logistyczne, a także siedzibę i centrum technologiczne w Madrycie oraz centrum technologiczne i centrum wsparcia biznesu w Barcelonie.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane