statystyki

Prasowy optymizm z niepokojem w tle

autor: Elżbieta Rutkowska27.11.2018, 08:00; Aktualizacja: 27.11.2018, 08:10
prasa, media, gazety

Eksperci większą szansę niż w reklamie widzą we wzmacnianiu modelu opłat abonamentowych za wydania cyfrowe.źródło: ShutterStock

Wpływy wydawców dzienników w Polsce będą spadać. Ale mniej niż w innych krajach

P erspektywy naszego rynku prasy na tle Europy i świata wyglądają wprawdzie dość dobrze, ale załamanie systemu dystrybucji z powodu kłopotów kolporterskiej firmy Ruch może ten obraz zaczernić.

Według firmy doradczej PwC do 2022 r. przychody ze sprzedaży prasy codziennej i publikowanych w niej reklam będą w Polsce spadały średnio o 0,6 proc. Tylko. Bo na świecie w tym czasie ten rynek będzie się kurczył średnio o 2,4 proc. rocznie. W Europie Środkowo-Wschodniej spadek będzie jeszcze szybszy – o 3 proc. W Europie Zachodniej obroty mają się zmniejszać o 3,2 proc.

PwC prognozuje, że przychody wydawców prasy codziennej w najbliższych latach będą wynosić nieco ponad 1,4 mld zł. Polska jest przy tym najzdrowszym rynkiem w Europie. Kurczenie się wpływów w tempie poniżej 1 proc. na Starym Kontynencie eksperci firmy przewidują jeszcze tylko dla Niemiec – 0,8 proc.


Pozostało 68% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze FB:

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane