Hojnie zasilana z budżetu państwa TVP odwróciła niekorzystny trend spadkowy

autor: Elżbieta Rutkowska05.06.2018, 07:21; Aktualizacja: 05.06.2018, 13:02
Mimo dobrego pierwszego kwartału nadawca publiczny planuje zakończenie tego roku stratą. Paradoksalnie może się do tego przyczynić impreza, którą latem TVP chce przyciągnąć do siebie miliony widzów – czyli piłkarskie mistrzostwa świata w Rosji

Mimo dobrego pierwszego kwartału nadawca publiczny planuje zakończenie tego roku stratą. Paradoksalnie może się do tego przyczynić impreza, którą latem TVP chce przyciągnąć do siebie miliony widzów – czyli piłkarskie mistrzostwa świata w Rosjiźródło: ShutterStock

Pieniądze z budżetu państwa pomogły telewizji publicznej poprawić wyniki głównych anten. Liderami nadal są jednak Polsat i TVN.

Hojnie zasilana z budżetu państwa TVP odwróciła wiosną niekorzystny trend spadkowy, jeśli chodzi o udział w widowni telewizyjnej. TVP 1 i TVP 2 w zakończonym właśnie sezonie poradziły sobie lepiej niż przed rokiem. Obie stacje zwiększyły udziały w grupie komercyjnej, czyli wśród widzów mających 16–49 lat. To ważne, bo od tych wyników zależą wpływy reklamowe. Ponadto Dwójka zanotowała wzrost udziału wśród wszystkich widzów.

Katarzyna Baczyńska, dyrektor ds. telewizji w domu mediowym Codemedia, zwraca uwagę, że choć wzrost TVP 1 i TVP 2 w grupie komercyjnej nie był wiosną duży, to z punktu widzenia profilu widowni tych stacji jest bardzo istotny – bo telewizja publiczna zawsze miała trudności z przyciąganiem do swoich programów młodszego audytorium. Największy skok wykonała Jedynka. – Prawdopodobnie głównie ze względu na dużą liczbę transmisji sportowych – stwierdza Baczyńska. W setce najchętniej oglądanych wiosną audycji przeważają pozycje emitowane w telewizji publicznej. Największymi hitami okazały się transmisje skoków narciarskich – konkurs w Vikersund obejrzało 6,4 mln osób. Pół miliona widzów mniej miał piłkarski mecz towarzyski Polska – Korea. W Dwójce królował serial „M jak miłość” (najpopularniejszy odcinek obejrzało 6,3 mln osób), a z programów rozrywkowych najlepiej wypadła „Familiada” (3,2 mln).


Pozostało 38% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane