Sektor usług logistycznych na terenie Unii Europejskiej cechuje się wyjątkowo dużą konkurencyjnością, będąc jednocześnie nieustannie poddawanym zmieniającym się regulacjom prawnym. Przedsiębiorstwo logistyczne, aby mogło się rozwijać, musi wyróżniać się czymś, co sprawi, że spośród tysięcy firm transportowych, zdobędzie zaufanie klientów i nawiąże z nimi stałą współpracę.

Zaufanie klientów branży

Z tego tytułu kaliskie przedsiębiorstwo Dexico Sp. z o.o. już jakiś czas temu rozpoczęło intensywną ekspansję swoich usług na terenie całej Unii Europejskiej. Pomimo dużej konkurencji, rynek ten jest tym, który w tej branży stawia w pierwszej kolejności na najwyższą jakoś usług na świecie, co wymuszają nie tylko rosnące wymagania odbiorców, ale też wdrażane kolejne rozporządzenia i dyrektywy.

Dexicozajmuje się logistyką wszystkich rodzajów transportu drogowego: ładunków całościowych, częściowych, niebezpiecznych oraz farmaceutyków, również w formule intermodalnej. – Transport farmaceutyczny, to najnowsza gałąź naszej działalności, z którą wiążemy duże nadzieje. Da nam szansę na rozszerzenie współpracy z dotychczasowymi kontrahentami oraz poszerzy to grono o nowych odbiorów – mówi Krystian Olejnik, Prezes Zarządu Dexico Sp. z o.o.

Logistyka zgodna z ISO

Realizacja usług przedsiębiorstwa odbywa się w oparciu o najlepsze dostępne systemy telematyczne, zarządzania i kontroli jakości wg norm ISO. –Jednak największą wartością są ludzie bez których nie byłoby sukcesu firmy. W strukturach przedsiębiorstwa pracuje ok. 30 osób, ale wraz ze stale współpracującymi z nami podwykonawcami planujemy tę liczbę systematycznie zwiększać. Wszyscy jesteśmy skoncentrowani na osiąganiu jak najlepszych wyników i utrzymaniu doskonałych relacji z odbiorcami naszych usług. Miejsce, jakie zajmujemy dziś na rynku jest bez wątpienia zasługą tego znakomitego zespołu – zaznacza Krystian Olejnik.

Dexico, jako wielozadaniowa, nowoczesna firma, inwestuje w szkolenia kadry, zarówno kierowców w zakresie bezpiecznej i ekonomicznej jazdy, jak i dyspozytorów w odniesieniu do transportu materiałów niebezpiecznych (ADR). Mimo przeciwności i trudności wynikających obecnie ze zmian strukturalnych firmy, planuje z własnych środków powiększyć zasoby floty oraz rozszerzyć działalność o usługi spedycyjne. W perspektywie przełoży się to na zwiększenie szybkości przemieszczania ładunków, wzrost bezpieczeństwa i regularności przewozów oraz większą koordynację przepływów w systemie transportowym.

Joanna Chrustek