statystyki

Upadli z konsekwencjami na lata. RPO interweniuje

autor: Patryk Słowik11.08.2020, 10:04; Aktualizacja: 11.08.2020, 10:05
Kłopot byłych upadłych związany jest nie tylko z zaciąganiem kredytów hipotecznych, lecz także tych drobniejszych – gotówkowych. A także np. zakupów drobnego sprzętu domowego na raty.

Kłopot byłych upadłych związany jest nie tylko z zaciąganiem kredytów hipotecznych, lecz także tych drobniejszych – gotówkowych. A także np. zakupów drobnego sprzętu domowego na raty.źródło: ShutterStock

Zeszłotygodniowa publikacja DGP („Upadłość: zatarcie bez skazania”, DGP z 4 sierpnia 2020 r.) skłoniła rzecznika praw obywatelskich do interwencji. Chodzi o to, że banki odmawiają udzielania kredytów i pożyczek osobom po zakończonym procesie upadłości konsumenckiej, czyli zrealizowaniu planu spłat.

„Zastępca rzecznika Maciej Taborowski zwrócił się do prezesa Związku Banków Polskich Krzysztofa Pietraszkiewicza o stanowisko. Poprosił też o informacje, czy rozważano przyjęcie rozwiązań, które ułatwiłyby osobom po zakończonym procesie upadłości konsumenckiej skorzystanie z oferty produktów bankowych” – poinformował RPO na stronie swojego biura. Jego zastępca wystąpił także do rzecznika finansowego z pytaniem, czy dostaje skargi konsumentów w tej sprawie, a jeśli tak, to ile ich było. Spytał go także, czy podejmuje działania w celu rozwiązania problemu.


Pozostało 69% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane