"Mocną stroną Alior Banku jest szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby klientów. Nowe technologie, w tym wykorzystanie możliwości otwartej bankowości, pozwolą nam osiągnąć ambitne cele strategii 'Więcej niż bank'. Chodzi o wsparcie naszych klientów w codziennych, także pozafinansowych działaniach. Mamy wszelkie potrzebne do tego zasoby: zespół ekspertów, nowoczesną platformę technologiczną umożliwiającą elastyczne i sprawne wdrożenia, a także ekosystem partnerów fintechowych, dostarczających nam najnowsze rozwiązania" - powiedziała p.o. prezesa Alior Banku Iwona Duda, cytowana w komunikacie.
Korzystanie z podglądu kont w różnych bankach z poziomu serwisu transakcyjnego Alior Online to wygodne i praktyczne rozwiązanie dla właścicieli kilku kont bankowych, a więc ponad połowy klientów korzystających z bankowości online, podkreślono.
"Otwarta bankowość daje nam szansę oferowania klientom nowych usług odpowiadających na ich codzienne potrzeby. Agregacja rachunków płatniczych pozwala na bezpieczny dostęp do aktualnych sald i transakcji z wielu banków w jednym miejscu. Klient decyduje, które rachunki z innych banków chce dodać lub usunąć z pulpitu bankowości online Alior Banku" - dodał wiceprezes Alior Banku odpowiadający za segment klienta indywidualnego, a także realizację strategii otwartej bankowości Marcin Jaszczuk.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez RBL_Innovation by Alior Bank, około 40% osób korzystających regularnie z usług bankowych poprzez Internet posiada konta osobiste w różnych bankach, a kolejne 20% ma różne produkty w różnych instytucjach. Agregator kont dostępny w Alior Online wykorzystuje usługę dostępu do informacji o rachunku płatniczym (AIS) wprowadzoną dyrektywą PSD2. Dzięki temu w systemie bankowości internetowej Alior Banku można już zobaczyć konta osobiste w Santander Bank Polska, ING Banku Śląski, Banku Pekao oraz PKO BP, mBanku oraz Millenium. Alior Bank ma w planach poszerzenie tej grupy o kolejne instytucje.
"To kolejne wdrożenie w Alior Banku, które wykorzystuje status banku jako podmiotu trzeciego (ang. Third Party Provider, TPP), który może pozyskiwać z innych instytucji informacje o klientach, gdy wyrażą oni na to zgodę. Pierwsze wdrożenie dotyczyło uproszczonego procesu kredytowego, który został wprowadzony pod koniec 2019 roku. Obecnie jest on dostępny w całej sieci oddziałów własnych i partnerskich, a także w kanałach zdalnych. Wkrótce proces ten zostanie udostępniony także w sprzedaży online" - wskazano.
W tekście wykorzystano wyniki badania CAWI na panelu Kantar, przeprowadzonego w dniach 5-11 kwietnia 2019 roku na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej n=601 osób w wieku 18-60 lat preferujących kanały cyfrowe do korzystania z usług bankowych oraz na próbie dodatkowej klientów wielobankowych n=200.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 76,73 mld zł na koniec 2019 r. Jego największym akcjonariuszem (31,93% udziału w kapitale zakładowym) jest Grupa PZU.