Motoryzacja: Bez milionów gniazdek nie ruszymy

autor: Witold Skrzat25.01.2019, 18:00
fot. Smile Fight/Shutterstock
Wielu ekspertów, biorąc pod uwagę suche liczby i wyzwania infrastrukturalne, nie ma wątpliwości, że rynek motoryzacyjny doświadczy kilku strukturalnych kryzysów, nim osiągnie względną równowagę pomiędzy liczbą e-aut i stacji ładowania.

fot. Smile Fight/Shutterstock Wielu ekspertów, biorąc pod uwagę suche liczby i wyzwania infrastrukturalne, nie ma wątpliwości, że rynek motoryzacyjny doświadczy kilku strukturalnych kryzysów, nim osiągnie względną równowagę pomiędzy liczbą e-aut i stacji ładowania.źródło: DGP

Dla nowej fali motoryzacji Stary Kontynent to wciąż strefa unplugged. Tymczasem, by nie utknąć z pustą baterią pośrodku autostrady, potrzeba 2 mln punktów ładowania do 2025 r. Dziś jest ich ledwie 100 tys.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (4)

  • elektro - ściema !(2019-01-26 09:16) Zgłoś naruszenie 20

    a prawda jest taka, że Polska w 2018r, jak podają media, przyjęła 1 mln. używanych aut osobowych, głównie tzw. "szrotów od merkel" , bo w naszym kraju nie daje się normalnie żyć bez własnego aut, a zwykłych ludzi jeszcze długo nie będzie stać na nowe auta - przeżywamy tzw. "zjawisko przymusowego posiadania samochodu" - dzieje się tak z powodu fatalnej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie drogowego pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego, powodującej ustawową systematyczną samozagładę PKS-ów, o czym władze doskonale wiedzą, lecz niestety, mówiąc popularnie , "olewają te potrzeby Polaków ciepłym moczem" , bo chyba nikt normalnie myślący nie uwierzy, że dorośli ludzie mogliby nie potrafić napisać tak łatwego i oczywistego projektu ustawy, a niestety Ministerstwo pisze ten projekt już 2 lata, mamy już 9 wersję i ciągle stara się utrzymać główne grzechy które doprowadziły do tak tragicznego stanu główny filar transportu zbiorowego, czyli pozamiejski drogowy ptz, - no i mamy tego skutki : zepsute powietrze i hałas, zakorkowane miasta i autostrady, wycinanie drzew na parkingi, choroby, przedwczesne umieranie ludzi.

    Odpowiedz
  • grey(2019-01-26 12:59) Zgłoś naruszenie 21

    Te miliony gniazdek to w swoim czasie, ale nie ma tez tragedii na ten moment. Sam greenway zakonczyl rok ze 115 ładowarkami i kontraktem na nowych 630 punktow. Dostali dofinansowanie na zbudowanie nowych wiec nadzieja jest i to duza. Do miliona jeszcze nam brakuje to fakt, ale i na to przyjdzie pora. Nalezaloby jeszcze cos zrobic z cenami za elektryki, bo infrastruktura stale sie poszerza, a ceny? Moze powinny byc szyte na kieszenie polskich kierowcow?

    Odpowiedz
  • elektro - ściema.(2019-01-26 13:49) Zgłoś naruszenie 20

    a prawda jest taka, że Polska w 2018r, jak podają media, przyjęła 1 mln. używanych aut osobowych, głównie tzw. "szrotów od merkel" , bo w naszym kraju nie daje się normalnie żyć bez własnego aut, a zwykłych ludzi jeszcze długo nie będzie stać na nowe auta - przeżywamy tzw. "zjawisko przymusowego posiadania samochodu" - dzieje się tak z powodu fatalnej ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w zakresie drogowego pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego, powodującej ustawową systematyczną samozagładę PKS-ów, o czym władze doskonale wiedzą, lecz niestety, mówiąc popularnie , "olewają te potrzeby Polaków ciepłym moczem" , bo chyba nikt normalnie myślący nie uwierzy, że dorośli ludzie mogliby nie potrafić napisać tak łatwego i oczywistego projektu ustawy, a niestety Ministerstwo pisze ten projekt już 2 lata, mamy już 9 wersję i ciągle stara się utrzymać główne grzechy które doprowadziły do tak tragicznego stanu główny filar transportu zbiorowego, czyli pozamiejski drogowy ptz, - no i mamy tego skutki : zepsute powietrze i hałas, zakorkowane miasta i autostrady, wycinanie drzew na parkingi, choroby, przedwczesne umieranie ludzi.

    Odpowiedz
  • Talizman(2019-01-26 20:28) Zgłoś naruszenie 01

    Motoryzacyjne korporacje są pod kontrolą paliwowego lobby , które nie jest zainteresowane dopuszczenie do seryjnej produkcji hybrydowego samochodu z silnikiem trójfazowym z generatorem prądu trójfazowego i bateriami polimerowo litowo jonowymi. np. Hundai Kona

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie