statystyki

Egzamin dla gimnazjalistów: Zmiana formuły ma służyć uczniom

autor: Małgorzata Raczkowska08.04.2015, 08:30; Aktualizacja: 21.04.2015, 11:51
Zmiana formuły egzaminu gimnazjalnego stanowiła jeden z etapów długofalowego procesu harmonizacji systemu egzaminów zewnętrznych, który zakończy się w 2015 r.

Zmiana formuły egzaminu gimnazjalnego stanowiła jeden z etapów długofalowego procesu harmonizacji systemu egzaminów zewnętrznych, który zakończy się w 2015 r.źródło: ShutterStock

Mój syn przygotowuje się do egzaminu gimnazjalnego, który będzie miał miejsce przez trzy dni od 21 kwietnia. Kilka lat temu test gimnazjalny pisała córka. Dostrzegam, że wymagania się zmieniły. Dlaczego? Czy co chwilę trzeba coś zmieniać w naszym systemie szkolnym? Czy nie przydałoby się trochę stabilizacji – pyta pan Andrzej, ojciec 13-letniego Kajetana

Zmiana formuły egzaminu gimnazjalnego stanowiła jeden z etapów długofalowego procesu harmonizacji systemu egzaminów zewnętrznych, który zakończy się w 2015 r. – wyjaśnia Joanna Dębek, rzecznik MEN. – Od 2015 r. każdy etap kształcenia zakończy się pomiarem w zakresie trzech tych samych przedmiotów obowiązkowych: języka ojczystego – polskiego, języka obcego oraz matematyki.

Dodatkowo podczas egzaminu gimnazjalnego każdy uczeń rozwiązuje zadania z zakresu historii i WOS oraz przyrody, co – razem z edukacją w pierwszej klasie szkoły ponadgimnazjalnej – powinno ułatwić mu wybór ścieżki kształcenia od drugiej klasy szkoły ponadgimnazjalnej. Zmiany niosą ze sobą wiele korzyści. – wyjaśnia rzecznik. – Jakie? Jasno określony zakres merytoryczny poszczególnych zakresów egzaminu – wskazane są konkretne przedmioty, z których wiedza jest sprawdzana na egzaminie. Dzięki egzaminowi uczeń, rodzice, opiekunowie, nauczyciele, szkoła otrzymują precyzyjną i wartościową informację zwrotną na temat wiadomości i umiejętności, które gimnazjaliści opanowali dobrze lub bardzo dobrze, jak również takich, które opanowali słabiej, i wskazane byłoby poświęcenie im więcej czasu w procesie kształcenia uczniów z kolejnych roczników.


Pozostało jeszcze 42% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • ghjkk(2015-04-11 07:59) Zgłoś naruszenie 00

    Egzaminy służą tylko tym, którzy zostali zatrudnieni do ich tworzenia. Setki milionów zamiast na doposażenie szkół, remonty czy dodatkowe zajęcia, które bezpośrednio wpływają na sukces ucznia wywalane są na ciepłe posadki tych, którzy nawet nie biorą odpowiedzialności za tę komedię.

    Odpowiedz
  • lidia(2015-04-08 21:04) Zgłoś naruszenie 00

    tyle zmian juz bylo w tej edukacji, ze czas najwyzszy dokonac konkretnych na korzysc najmlodszym, usprawniacy proces odpowiedniego wyboru sciezki zawodowej. Pracuje w it, a dokladnie w atos i polecam rozwoj w tej branzy bopo na tym swiat stoi, a niestety ale swoje umiejetnosci i doswiadczenia trzeba dopasowac do aktualnych potrzeb na rynku chcac godnie zyc

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane