„Dynamika zmian, jeśli chodzi o informatyzację i wykorzystania nowoczesnych technologii jest tak ogromna, że nauczyciel przestał być klucznikiem z kluczem do skarbca z wiedzą. To się już zmieniło. Dostępność wiedzy jest przeogromna” – mówi Jarosław Jurzak, radny powiatu oświęcimskiego.
Jednocześnie, jak wskazuje Jurzak, jest „mnóstwo śmieci i bzdurnych informacji, które nie powinny stanowić źródła informacji dla młodego człowieka”. Nauczyciel według niego powinien przejąć pałeczkę lidera i być przewodnikiem po wspomnianym skarbcu z wiedzą.
Jedną z korzyści z nauki hybrydowej jest fakt, że uczniowie będą już posiadali umiejętność pracy zdalnej. Nauczyciele z kolei są przyzwyczajeni do tego, że są „tymi, którzy wiedzą” – uczenie się przez swoich kolegów może być znacznie łatwiej przyswajalne niż kursy – twierdzi Jurzak.
Wśród niebezpieczeństw czyhających na uczniów Jarosław Jurzak zwraca uwagę na fakt, że młodzi ludzie są za pan brat z nowymi technologiami, ale są też przyzwyczajeni do krótkich, hasłowych informacji. „Nie wiem, jak nauczyciele dokonają tego, że uczeń się nie znudzi” – przyznaje Jurzak. „Pokus jest sporo” – dodaje.