statystyki

Szkoły z trzema wariantami pracy

autor: Artur Radwan19.08.2020, 09:00; Aktualizacja: 19.08.2020, 09:04
Pierwszy wariant (A) zakłada powrót wszystkich uczniów do szkoły z zachowaniem reżimu sanitarnego, czyli dezynfekcji rąk, a także zachowywania określonego dystansu. Drugi model określany przez resort edukacji hybrydowym (B) miałby polegać na tym, że część uczniów przechodzi na kształcenie zdalne, a część pozostaje w szkole. Ostatni model (C), który jest znany nauczycielom i uczniom, bo obowiązywał w poprzednim roku szkolnym, to całkowite przejście na zdalną naukę

Pierwszy wariant (A) zakłada powrót wszystkich uczniów do szkoły z zachowaniem reżimu sanitarnego, czyli dezynfekcji rąk, a także zachowywania określonego dystansu. Drugi model określany przez resort edukacji hybrydowym (B) miałby polegać na tym, że część uczniów przechodzi na kształcenie zdalne, a część pozostaje w szkole. Ostatni model (C), który jest znany nauczycielom i uczniom, bo obowiązywał w poprzednim roku szkolnym, to całkowite przejście na zdalną naukęźródło: ShutterStock

Minister edukacji narodowej przekazał dyrektorom wszystkie kompetencje związane z podejmowaniem decyzji o ewentualnym przejściu na kształcenie zdalne. Ci, zanim się na nie zdecydują, muszą się skonsultować z organem prowadzącym i uzyskać zgodę inspekcji sanitarnej.

Szkoły formalnie zawiesiły zajęcia dydaktyczne od 12 marca, a od 25 marca wszyscy uczniowie przeszli na kształcenie na odległość. Taki stan z niewielkimi wyjątkami trwał do końca roku szkolnego. Decyzję w tej sprawie podjął Dariusz Piontkowski, minister edukacji narodowej, w porozumieniu z resortem zdrowia i głównym inspektorem sanitarnym. Niemal od początku wskazywano, że liczba zachorowań będzie jeszcze większa na jesieni, kiedy to przyjdzie tzw. druga fala. W czasie rozpoczętej pandemii resort edukacji doprowadził do nowelizacji prawa oświatowego, które w czasie zakażeń koronawirusem daje mu bardzo duże uprawnienia. Począwszy od zamykania placówek na terenie całego kraju, województwa, powiatu i gminy.

Dodatkowo, na podstawie tzw. rozporządzeń covidowskich, może wyłączać stosowanie niektórych rozwiązań, które od lat obowiązywały w przepisach oświatowych. Wiele obowiązków związanych z nauką zdalną zostało scedowanych na dyrektorów szkół i przedszkoli. Ci musieli opracować wewnętrzne regulacje i sposób postępowania w czasie pandemii. 


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane