statystyki

Walka o całkowity zakaz reklamy leków

autor: Patryk Słowik27.02.2018, 07:35; Aktualizacja: 27.02.2018, 08:29
Toczą się prace nad zmianą przepisów, ale obejmą one tylko reklamę suplementów diety.

Toczą się prace nad zmianą przepisów, ale obejmą one tylko reklamę suplementów diety.źródło: ShutterStock

Coraz więcej Polaków narzeka na promowanie produktów leczniczych i suplementów diety. W Ministerstwie Zdrowia wielu urzędników najchętniej wprowadziłoby całkowity zakaz reklamy. Przedsiębiorcy jednak stanowczo protestują. Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty PASMI w swym najnowszym stanowisku przekonuje, że tak restrykcyjna regulacja byłaby sprzeczna z prawem unijnym.

O wprowadzeniu zakazu reklamy leków i suplementów mówi się co najmniej od kilkunastu miesięcy. Teraz temat ożył, jako że do Ministerstwa Zdrowia trafiła w tej sprawie petycja. Jej autor – apelując o przygotowanie projektu ustawy zabraniającego reklamy – powołuje się na stanowisko prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej z września 2016 r. Wówczas samorząd lekarski wskazał, że „należy rozważyć wprowadzenie w Polsce zakazu reklamy leków dostępnych bez recepty, wyrobów medycznych oraz suplementów diety”. I dodał, że „jeżeli wprowadzenie takich zmian musiałoby wymagać zmiany przepisów prawa UE, to z uwagi na wagę problemu należy niezwłocznie podjąć działania zmierzające do zmiany tych przepisów, aby dawały one państwom członkowskim prawo do wprowadzenia ograniczeń reklamy takich produktów, w tym również całkowitego zakazu reklamy kierowanej do społeczeństwa”.

Producenci leków uważają jednak, że powoływanie się dziś na stanowisko prezydium NRL sprzed półtora roku jest pozbawione sensu. Powód?


Pozostało jeszcze 57% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • mgr farm.(2018-02-28 19:07) Zgłoś naruszenie 00

    Podróżując po Europie w każdym hotelu w rożnych państwach włączałam telewizor w celu obserwacji bloków reklamowych. Za granicą zdarzają się reklamy leków, są one jednak emitowane pojedynczo i w formie krótkiej informacji o leku. Nigdzie, w żadnym z państw (Słowacja, Węgry, Chorwacja) nie widziałam tak nachalnego bombardowania reklamami leków i suplementów o bzdurnej i głupawej treści. Polskie reklamy leków to żenada, ale i potężne zagrożenie dla konsumenta, któremu wmawia się, że wszystko w aptece jest bezpieczne.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane