statystyki

Innowacje w budowie polskich dróg: Jak dopłacić, żeby zaoszczędzić

autor: Konrad Majszyk10.03.2015, 07:42; Aktualizacja: 10.03.2015, 08:08
Różnice między drogą z nawierzchnią standardową i długowieczną

Różnice między drogą z nawierzchnią standardową i długowiecznąźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Każdy chce, żeby drogi były równiejsze, cichsze i tańsze w utrzymaniu. Problem w tym, że aby mieć takie efekty, najpierw trzeba zainwestować. Na razie innowacje są jednak sporadyczne. Ale ma być lepiej

reklama


reklama


Największą innowacją ostatnich lat w polskim drogownictwie jest nawierzchnia długowieczna na obwodnicy Raszyna i Janek. Z tej wylotówki ze stolicy w stronę Katowic kierowcy mają zacząć korzystać jeszcze w tym roku. Do „pancernej jezdni” Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zgodziła się dopłacić wykonawcy do 2 proc. wartości inwestycji. Wyszło ok. 20 mln zł ekstra, które mają się zwrócić podczas eksploatacji. – Nawierzchnia długowieczna została zaprojektowana i zbudowana w ten sposób, by wydłużyć okres jej eksploatacji ze standardowych 20 do nawet 50 lat bez konieczności strukturalnych napraw konstrukcji – zapewnia Igor Ruttmar, prezes spółki TPA należącej do koncernu Strabag. Wykonawca twierdzi, że w tym przypadku polscy drogowcy będą pionierami w Europie.


Pozostało jeszcze 77% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 zł
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

reklama