statystyki

CNG i LNG nie rozpędzą się bez konkretów

autor: Monika Borkowska23.01.2018, 07:25; Aktualizacja: 23.01.2018, 09:06
Na 12 tys. miejskich autobusów tylko 500 jest przystosowanych do zasilania CNG

Na 12 tys. miejskich autobusów tylko 500 jest przystosowanych do zasilania CNGźródło: ShutterStock

Obniżenie do zera akcyzy na autogaz i zapowiedź budowy stacji tankowania CNG nie rozruszają rynku. Konieczne są jasneprzepisy podatkowe, nakreślone w wieloletniej perspektywie.

PALIWA

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, przyjęta już przez Sejm i Senat, zakłada m.in., że w Polsce do końca 2020 r. powstanie 70 punktów tankowania CNG (z ang. Compressed Natural Gas). Dodatkowo, zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, CNG i LNG (Liquefied Natural Gas) mają być obłożone zerową stawką już od czerwca tego roku.

– Problem polskiego rynku polega na tym, że polityka realizowana jest w sposób doraźny, nie jest planowana w długiej perspektywie – ocenia Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. – Był już czas, gdy akcyza na gaz była zniesiona, a potem z dnia na dzień wróciła. Dla biznesu brak jasnej polityki jest dużym problemem – dodaje.


Pozostało jeszcze 82% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie