statystyki

Nowa strategia Ubera: Nie możesz ich pokonać? Przyłącz się!

autor: Hubert Orzechowski06.12.2017, 07:43; Aktualizacja: 06.12.2017, 08:13
Uber już od dłuższego czasu podkreśla, że jest usługą komplementarną wobec komunikacji publicznej.

Uber już od dłuższego czasu podkreśla, że jest usługą komplementarną wobec komunikacji publicznej.źródło: ShutterStock

Po serii skandali kalifornijski start-up próbuje odbudować wizerunek. I dołącza do Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Publicznego.

Reklama


UITP (skrót od francuskiego L’Union Internationale des Transports Publics) to organizacja, która zrzesza ponad 1400 członków z niemal 100 krajów. Powstała w 1885 r. w Brukseli. Przedstawia się jako przestrzeń dialogu między firmami transportowymi, przemysłem motoryzacyjnym a samorządami.

Przyjęcie Ubera w szeregi stowarzyszenia wiąże się z otwarciem nowej sekcji w UITP, tj. Platform Cyfrowych. – To prestiżowy sukces dla firmy, zwłaszcza w kontekście toczących się, również u nas, debat o jej delegalizacji – komentuje Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Co może się okazać istotne dla Ubera, wśród członków UITP są również firmy taksówkarskie. To dla tej branży amerykańska firma jest największą konkurencją.

Furgalski dodaje, że Uber już od dłuższego czasu podkreśla, że jest usługą komplementarną wobec komunikacji publicznej. – Amerykańska spółka od lat powołuje się na swoje badania dotyczące przejazdów zamawianych przez aplikację. Wynika z nich, że dla większości swoich użytkowników jest ona uzupełnieniem dla metra czy kolei miejskiej na tzw. ostatniej mili, czyli drodze z przystanku do domu. W Stanach są przykłady miast, które decydowały się na rezygnację z budowy parkingu publicznego przy stacji kolejowej, a w zamian mieszkańcy dostawali roczne abonamenty na jazdę Uberem. W Warszawie aż jedna trzecia przejazdów zaczyna się i kończy w okolicach do 400 metrów od którejś ze stacji metra – opowiada ekspert.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Reklama