statystyki

Sądny dzień transportu: KE uderza w polskie firmy

autor: Piotr Szymaniak01.06.2017, 07:42; Aktualizacja: 01.06.2017, 09:00
KE twardo nadal stoi też na stanowisku, że kierowcy nie mogą odbierać regularnych odpoczynków tygodniowych (45-godzinnych) w kabinie pojazdów

KE twardo nadal stoi też na stanowisku, że kierowcy nie mogą odbierać regularnych odpoczynków tygodniowych (45-godzinnych) w kabinie pojazdówźródło: ShutterStock

Kierowcy w transporcie międzynarodowym będą traktowani jak pracownicy delegowani. Wątpliwości w tej sprawie rozwiewają przepisy wchodzące w skład tzw. pakietu drogowego, które przedstawiła wczoraj na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego Violeta Bulc, komisarz ds. transportu w Komisji Europejskiej.

Reklama


Przepisy o delegowaniu mają być stosowane, jeśli kierowca spędzi w danym kraju więcej niż trzy dni. To zmiany szczególnie niekorzystne z punktu widzenia interesów polskich firm, realizujących ok. 25 proc. przewozów towarów w UE.

Objęcie kierowców regulacjami dyrektywy o delegowaniu oznacza konieczność stosowania płac obowiązujących w krajach, przez które przejeżdżają, realizując przewóz. Wynagrodzenia te z reguły są wyższe niż w Polsce, ale jednocześnie różne w poszczególnych państwach. A to komplikuje sam sposób ustalenia płacy.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Reklama

Komentarze (5)

  • Łodzianin(2017-06-01 12:49) Zgłoś naruszenie 40

    widać ze UE nie podoba się jak polska się rozwija, najlepiej jak by była tylko montownią, choć my swoje za uszami też mamy wystarczy na CB posłuchać jak transportowi przedsiębiorcy obniżają koszty -lewy ZUS (rejestracja na najniższą reszta pod stołem) -lipne delegacje które są wliczane do zarobków -spanie w autach po tydzień-dwa (wątpię że ten człowiek jest naprawdę wypoczęty aby prowadzić taki pojazd) tak więc każdy ma po trosze racji czemu oni ze swoimi osiągnięciami cywilizacyjno-socjalnymi maja równać do naszych feudalnych rozwiązań Pana i Chłopa. taki sam podniosą nasi Transportowcy jak na szeroką skalę wleją się do nas firmy z wschodu z swoimi pewnie jeszcze niższymi standardami

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • mała firma(2017-06-01 10:10) Zgłoś naruszenie 30

    Precz z eurokołchozem

    Odpowiedz
  • StAAbrA(2017-06-01 09:48) Zgłoś naruszenie 20

    Nadstawcie drugi POliczek , barany - tu zwracam się do rządowych przedstawicieli wszystkich , liczących się agentur w POlsce .

    Odpowiedz
  • adse(2017-06-01 12:28) Zgłoś naruszenie 00

    Na znak protestu, powinniśmy przestać jeździć do UE.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Reklama