statystyki

Wykolejone kontrakty: PKP żąda milionów od wykonawców dworców

autor: Konrad Majszyk18.04.2017, 07:59; Aktualizacja: 18.04.2017, 08:32
Spółka budowlana Winnicki w latach 2014–2016 była generalnym wykonawcą modernizacji stacji PKP Szczecin Główny wartej prawie 100 mln zł i przebudowy hali głównej Warszawy Centralnej za 34 mln zł.

Spółka budowlana Winnicki w latach 2014–2016 była generalnym wykonawcą modernizacji stacji PKP Szczecin Główny wartej prawie 100 mln zł i przebudowy hali głównej Warszawy Centralnej za 34 mln zł.źródło: ShutterStock

PKP żąda od wykonawcy dworców w Warszawie i Szczecinie 52 mln zł. W drugą stronę roszczenie wynosi 107 mln zł.

Reklama


INFRASTRUKTURA

Spółka budowlana Winnicki w latach 2014–2016 była generalnym wykonawcą modernizacji stacji PKP Szczecin Główny wartej prawie 100 mln zł i przebudowy hali głównej Warszawy Centralnej za 34 mln zł. Kiedy ruszały inwestycje, zatrudniała ponad 200 osób na umowach o pracę. Dworce otwarto w 2016 r., ale kontrakt wciąż nie jest rozliczony. Kilkudziesięciu podwykonawców czeka na pieniądze, konta firmy są zablokowane, a na etatach zostało 10 osób. – Wygląda to tak, jakby kolejowa grupa kapitałowa kontrolowana przez Skarb Państwa pchała nas ku upadłości – twierdzi Paweł Winnicki, właściciel i prezes firmy.

Tzw. estetyzacja Warszawy Centralnej polegała na ustawieniu konstrukcji stalowej antresoli o wadze 240 ton. Wykonawca wskazuje na liczne uchybienia inwestora, m.in. brak uzgodnień z PKP PLK zamknięć torów w celu wykonania stropu na międzytorzu.

Głównym punktem sporu jest to, że PKP nałożyły na wykonawcę 3,7 mln zł kar umownych za spóźnienia. Winnicki twierdzi, że kolej nie dostarczyła niezbędnej dokumentacji projektowej, czyli uniemożliwiła mu wykonanie zadania w terminie.

Zakończenie prac wyznaczono w aneksie na 29 lutego 2016 r. Jak twierdzą przedstawiciele firmy, rysunek zabezpieczeń przeciwpożarowych hali został im przekazany do realizacji 25 lutego, a tzw. matryca sterowań 22 marca 2016 r. – 23 marca w błysku fleszy przedstawiciele PKP otworzyli nową antresolę. Tego samego dnia przywieźli do naszej spółki notę obciążeniową – twierdzi prezes Winnicki.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Reklama