statystyki

Konflikt w Donbasie: Jak polskie firmy transportowe poradziły sobie z problemem?

autor: Konrad Majszyk13.03.2017, 07:30; Aktualizacja: 13.03.2017, 07:42
Polska-Ukraina

Euroterminal w Sławkowie koło Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięty na zachód punkt w Europie, gdzie sięga szeroki tor prowadzący z Ukrainy.źródło: ShutterStock

Konflikt na Donbasie to cios dla przewozów po szerokim torze. Ale polskie firmy poradziły sobie z problemem.

Reklama


Euroterminal w Sławkowie koło Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięty na zachód punkt w Europie, gdzie sięga szeroki tor prowadzący z Ukrainy. Tutaj linia o szerokim rozstawie 1520 mm styka się z zachodnią: 1435 mm. Operatorem jest Euroterminal Sławków, w którym większościowym udziałowcem jest grupa CZH będąca własnością Agencji Rozwoju Przemysłu.

Mimo drastycznych spadków na kierunku ukraińskim Sławków jest bliski osiągnięcia maksymalnych mocy przeładunkowych w niektórych kategoriach. Jak usłyszeliśmy w spółce, gdy konflikt na Zagłębiu Donieckim się skończy i wschodni biznes odżyje, obiekt trzeba będzie zapewne rozbudować.

To zaskakujące, bo wydarzenia na Ukrainie od kwietnia 2014 r. doprowadziły do zatrzymania napływu ładunków. Załamały się dostawy rud żelaza z Donbasu i Huta Katowice, która należy do ArcelorMittal, kupuje dziś surowiec od innych dostawców. Tąpnęło też w przewozach węgla, soli, biomasy i towarów na paletach.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Reklama

Komentarze (1)

  • Grzegorz(2017-03-27 10:29) Zgłoś naruszenie 00

    Szkoda, ze zarząd terminala nie pomyśli o lokalnych mieszkancach, bo halas przeladunku jest istną plagą!!! Lokalizacja terminala tak blisko osiedli była ogromnym błędem, ale skoro już powstał powinno się zrobic wszystko aby był jak najmniej uciażliwy dla ludzi. Nie zrobiono nic w tym kierunku -liczą się tylko zyski. Oczywiście dla okolicznych mieszkanców przedłużenie torów do innej lokalizacji byłoby zbawieniem.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Reklama