statystyki

Tabliczki na urzędniczych gabinetach nie naruszają RODO

autor: Piotr Pieńkosz12.09.2018, 09:08; Aktualizacja: 12.09.2018, 09:44
Dodatkowo urzędy nie mogą ukrywać tożsamości swoich pracowników, ponieważ są oni beneficjentami środków publicznych pobieranych w postaci wynagrodzenia za pracę.

Dodatkowo urzędy nie mogą ukrywać tożsamości swoich pracowników, ponieważ są oni beneficjentami środków publicznych pobieranych w postaci wynagrodzenia za pracę.źródło: ShutterStock

Zatrudniony w administracji publicznej musi się liczyć z ograniczeniem prywatności. Podanie jego danych na drzwiach służbowego pokoju jest bowiem zgodne z prawem.

O tym, że stosowanie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. dotyczącego danych osobowych (Dz.Urz. UE z 2016 r. L 119, s. 1, dalej: RODO) wywoła problemy, było wiadomo, ale że wydobędzie z urzędników kreatywne pomysły, raczej nie. A w stolicy tak się właśnie stało – grupa osób, powołując się na ochronę prywatności wynikająca z RODO, zwróciła się do inspektora ochrony danych osobowych w swoim zakładzie pracy o usunięcie tabliczek z ich danymi. – Petenci w recepcji urzędu otrzymują informację, do którego konkretnie pokoju mają się zgłosić. Przemieszczając się po budynku, nie muszą wiedzieć, kto pracuje w innych pomieszczeniach – tłumaczyli. Wskazywali też, że tabliczki umieszczono bez ich zgody.

Eksperci się nie dziwią


Pozostało jeszcze 80% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane