statystyki

Ogłoszenie o pracę w samorządzie ma zawierać klauzulę dotyczącą danych osobowych

autor: Piotr Pieńkosz02.12.2017, 07:00
Kontrola GIODO wykazała, że realizacja obowiązku informacyjnego nastręcza samorządowcom sporo problemów

Kontrola GIODO wykazała, że realizacja obowiązku informacyjnego nastręcza samorządowcom sporo problemówźródło: ShutterStock

Zainteresowani pracą w samorządach muszą wiedzieć, kto jest administratorem danych, zanim jeszcze złożą ofertę pracy. Jednostki samorządu terytorialnego często podają takie informacje dopiero na późniejszym etapie rekrutacji.

Reklama


Generalny inspektor ochrony danych osobowych (GIODO) skontrolował we wrześniu br. wypełnianie przez urzędy gmin (miast) obowiązków związanych z przetwarzaniem informacji przy prowadzeniu rekrutacji pracowników samorządowych. Opublikowana analiza wykazała uchybienia w ich realizacji.

Zgodnie z art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych (dalej: u.o.d.o.) zbieranie informacji o osobach fizycznych wymaga poinformowania tych ostatnich o pełnej nazwie i adresie administratora danych osobowych, celu gromadzenia określonych informacji, przewidywanych odbiorcach, prawie dostępu osoby do treści danych na jej temat i możliwości ich poprawiania. Administrator musi również wskazać, czy gromadzenie danych odbywa się w oparciu o dobrowolną zgodę zainteresowanego, czy też ma on obowiązek podać określone informacje.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama