statystyki

Upadek biura podróży? Niedoszły turysta może sam dochodzić zwrotu kosztów

autor: Michał Culepa31.05.2016, 18:00
SN wskazał, że przepisy ustawy o usługach turystycznych w zakresie obowiązkowej gwarancji bankowej lub ubezpieczenia służą głównie interesom klientów biur

SN wskazał, że przepisy ustawy o usługach turystycznych w zakresie obowiązkowej gwarancji bankowej lub ubezpieczenia służą głównie interesom klientów biurźródło: ShutterStock

Klient niewypłacalnego biura podróży może samodzielnie domagać się od ubezpieczyciela touroperatora roszczeń o zwrot ceny planowanej wycieczki – uchwalił Sąd Najwyższy.

Reklama


Mariusz W., jeden z klientów biura podróży H., wpłacił na jego konto prawie 10 tys. zł na poczet zagranicznego wyjazdu. Ponieważ jednak wycieczka nie doszła do skutku, a biuro podróży okazało się niewypłacalne i zbankrutowało, Mariusz W. zgłosił swoje roszczenia bezpośrednio do towarzystwa ubezpieczeniowego S. U tego ubezpieczyciela touroperator wykupił bowiem obowiązkową polisę na wypadek niewypłacalności, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 187).


Pozostało jeszcze 78% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama