statystyki

Z wyników badania oglądalności Nielsena i Netii wynikają te same trendy. Ale nie jeśli chodzi o TVP

autor: Elżbieta Rutkowska12.09.2017, 07:33; Aktualizacja: 12.09.2017, 08:34
TVP Telewizja Polska

Uczestnicy rynku reklamy telewizyjnej zaakceptowali dane Nielsena jako walutę rozliczeniową. Jednak prezes TVP Jacek Kurski neguje ich wiarygodnośćźródło: ShutterStock

Wyniki oglądalności kanałów publicznych w wydaniu Nielsena i Netii różnią się między sobą.

Reklama


Z prowadzonych przez firmę badawczą Nielsen Audience Measurement pomiarów oglądalności – ostro krytykowanych przez władze mediów narodowych – wynika, że widzów systematycznie tracą wszystkie największe stacje (Polsat, TVP 1, TVP 2 i TVN). Ten sam wniosek wypływa jednak także z danych Netii, operatora telekomunikacyjnego i dostawcy usług telewizyjnych. Ale przy analizie indywidualnych wyników Telewizji Polskiej pojawiają się różnice.

– W modelu Netii nie widać trendu, że TVP 1 i TVP 2 spadają szybciej od Polsatu i TVN, który wynika z danych Nielsena – mówi Marcin Klepacki z Netii. – Porównanie wyników dla przykładowego okresu maj–lipiec wskazuje, że dla TVP 1 spadek w Netii jest o blisko 6 proc. mniejszy, niż wynika z badania Nielsena. Podobnie TVP 2 według Netii spada o ponad 10 proc. mniej niż w Nielsenie – dodaje.

Netia zbiera dane ze 180 tys. dekoderów swoich klientów. – Znajdują się one w ponad 1500 gminach, co stanowi ok. 60 proc. wszystkich gmin w Polsce. To także prawie 40 proc. polskich kodów pocztowych, przy czym jesteśmy też obecni w ponad połowie gmin wiejskich – stwierdza Klepacki. Z kolei panel Nielsena liczy 5,5 tys. osób, ale za to pieczołowicie dobranych, by odzwierciedlić pełny przekrój społeczeństwa. – To jedyne w pełni reprezentatywne, szczegółowe odzwierciedlenie widowni dostępne w Polsce – podkreśla Mikołaj Piotrowski, dyrektor komunikacji Nielsena. Ponadto Netia sprawdza, jak oglądają telewizję gospodarstwa domowe, a Nielsen bada osoby, a więc wyniki są trudno porównywalne.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama