statystyki

Jesienią nowe rozdanie w telewizji

autor: Elżbieta Rutkowska02.08.2017, 07:40; Aktualizacja: 02.08.2017, 08:14
Bardzo zyskały w lipcu kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info, które odbierały widzów konkurencji, transmitując wydarzenia gorącego politycznie lata, przede wszystkim te związane z forsowanymi przez rząd zmianami w sądownictwie

Bardzo zyskały w lipcu kanały informacyjne TVN 24 i TVP Info, które odbierały widzów konkurencji, transmitując wydarzenia gorącego politycznie lata, przede wszystkim te związane z forsowanymi przez rząd zmianami w sądownictwieźródło: ShutterStock

Największe stacje w lipcu straciły część rynku. Ale zdaniem ekspertów mają szansę się odegrać po wprowadzeniu nowych ramówek.

Reklama


Główne telewizje – TVN, Polsat, TVP 1 i TVP 2 – już pod koniec sierpnia zaczną emitować część programów, które przygotowały na jesień. Tymczasem wyniki oglądalności za lipiec wskazują, że wielka czwórka walkę o widza w nowym sezonie zacznie z niższego pułapu niż rok temu.

Zgodnie z rytmem rynku telewizyjnego najwięksi gracze najgorliwiej zabiegają o widzów wiosną i jesienią, odpuszczając sobie trochę zimę i lato, bo wtedy reklamodawcy mniej wydają na kampanie, więc nakłady na program by się nie zwróciły. W kanałach tematycznych, i tak dysponujących mniejszymi budżetami, ten podział na sezony jest mniej widoczny. W lipcu tego roku mniejsze stacje znowu wykorzystały powtórkowe ramówki wielkiej czwórki, by przyciągnąć uwagę widzów. Swoje żniwa, dzięki burzliwym wydarzeniom politycznym miały też telewizje informacyjne. W efekcie łączny udział TVN, Polsatu, TVP 1 i TVP 2 w widowni telewizyjnej spadł do mniej niż jednej trzeciej – 33,2 proc. (w lipcu ub.r. przekraczał jedną trzecią i wynosił 36,6 proc.). Jeszcze niżej – do 32,8 proc. udziału – wielka czwórka spadła w grupie komercyjnej, czyli wśród widzów w wieku 16–49 lat. A to te wyniki są podstawą rozliczeń z reklamodawcami. – Przez słabe rezultaty duże stacje miały problem ze zrealizowaniem budżetów reklamowych w lipcu – zauważa Jakub Radziwilski z domu mediowego Universal McCann.


Pozostało jeszcze 72% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama