statystyki

Spadły wpływy reklamowe gazet, ale DGP na plusie

autor: Elżbieta Rutkowska27.07.2017, 07:57; Aktualizacja: 27.07.2017, 08:25
Z danych Kantar Media wynika ponadto, że największe wpływy z tego tytułu – 147,8 mln zł – miała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która jednak zanotowała spadek o 14 proc. Po kilkadziesiąt milionów złotych ze sprzedaży reklam uzyskały: „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Super Express” (Grupa ZPR Media), także notując spadki, odpowiednio o 5 proc., 20 proc. i 18,5 proc.

Z danych Kantar Media wynika ponadto, że największe wpływy z tego tytułu – 147,8 mln zł – miała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która jednak zanotowała spadek o 14 proc. Po kilkadziesiąt milionów złotych ze sprzedaży reklam uzyskały: „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Super Express” (Grupa ZPR Media), także notując spadki, odpowiednio o 5 proc., 20 proc. i 18,5 proc.źródło: ShutterStock

W pierwszym półroczu cennikowe wydatki na reklamę w dziennikach zmniejszyły się o prawie 13 proc. Od stycznia do czerwca br. reklamodawcy cennikowo wydali 653,3 mln zł na kampanie w dziennikach – to kwota bez autopromocji i przed uwzględnieniem indywidualnie negocjowanych rabatów.

Reklama


To 13 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r. Z danych Kantar Media wynika ponadto, że największe wpływy z tego tytułu – 147,8 mln zł – miała „Gazeta Wyborcza” (Agora), która jednak zanotowała spadek o 14 proc. Po kilkadziesiąt milionów złotych ze sprzedaży reklam uzyskały: „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i „Super Express” (Grupa ZPR Media), także notując spadki, odpowiednio o 5 proc., 20 proc. i 18,5 proc. Jedynym tytułem w pierwszej piątce, którego wpływy z reklam wzrosły – o 11 proc., do 28,3 mln zł – jest „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). W pierwszej dziesiątce wzrosły też wpływy dwóch dzienników Polska Press, zajmujących siódme i dziesiąte miejsce: „Głosu Wielkopolskiego” i „Dziennika Polskiego”, odpowiednio o 7 proc. i 20 proc.

– Spadku wpływów reklamowych gazet można się było spodziewać, biorąc pod uwagę spadki sprzedaży w tej branży – komentuje Maciej Niepsuj z domu mediowego Lowe Media. – Na dane cennikowe trzeba jednak patrzeć ostrożnie, ponieważ biura reklamy oferują znaczne rabaty – przestrzega.

Ogólnie wartość analizowanego przez Kantar Media rynku reklamy – badanie nie obejmuje reklamy internetowej – wyniosła w pierwszym półroczu 15,6 mld zł i była o niespełna 2 proc. wyższa niż rok wcześniej. Oprócz gazet spadek – o 1 proc. – zanotowała też telewizja. Wydatki na reklamę w tym medium wyniosły 7,9 mld zł. Telewizja skonsumowała ponad połowę tortu reklamowego, z czego najwięcej – prawie 2 mld zł – przypadło Polsatowi.


Pozostało jeszcze 43% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Polecane

Reklama