statystyki

Marketingowa inwigilacja: Wyśledzą, zbadają, zarobią, wykorzystają

autor: Jakub Kapiszewski24.01.2017, 07:59; Aktualizacja: 24.01.2017, 08:19
Uber

Ludzie chętniej akceptują cenę przejazdu, kiedy mają niski poziom baterii w telefonie komórkowymźródło: ShutterStock

Już przyzwyczailiśmy się do marketingowej inwigilacji. Jednak jej skala oraz nowe środki, jakimi jest prowadzona, budzą przerażenie.

Reklama


Co się dzieje, kiedy kapucynkę nauczy się używać waluty? Jak się okazuje, nic zaskakującego. Małpi konsumenci zachowują się bowiem bardzo podobnie do swoich ludzkich odpowiedników. Potrafią docenić dobrą okazję: jeśli mają do wyboru za tę samą kwotę dwie żelki lub winogrono, wybiorą słodycze. Podobnie jak ludzie wykazują też niechęć do ponoszenia strat. Wiemy to z badań ekonomisty behawioralnego Keitha Chena przeprowadzonych w czasie, kiedy pracował na uniwersytecie w Yale.


Pozostało jeszcze 87% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama