Na rynku sprzedawców energii elektrycznej ożywienie. Firmy walczą zarówno o Klientów indywidualnych jak i o firmy . Energia dla Firm aktywny i silny gracz w tym drugim segmencie wyprzedza dużych graczy i przekonuje : możecie oszczędzić na rachunkach za energię elektryczną w firmach . I to działa. Ile firm przekonaliście do swojej oferty?

Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę wszystkich firm które zdecydowały się na taki krok to co piąta z nich wybrała nas. A działamy w Polsce od 2010 r. To sukces, ale w strategii do 2016 planujemy zwiększyć tę liczbę o ok. 150 tysięcy dodatkowych podmiotów. Takie założenie możemy przyjmować biorąc między innymi pod uwagę nasze obecne wyniki i potencjał rynku . Klientów przekonują nasze kompetencje i cena. A ta jest u nas korzystna bo mamy niższe koszty obsługi Klienta przy jednoczesnym wysokim poziomie świadczonego serwisu i nowoczesnym podejściu do sprzedaży.

W naszym sukcesie nie ma tajemnic – tu jest tylko świetny mechanizm i dobre warunki które dają nam przewagę rynkowa.

Pana spółki w Polsce to tylko część biznesu . Sprzedawał Pan energię elektryczną również w Czechach i na Słowacji.

Tak. Jako grupa mieliśmy również tam bardzo dobre wyniki . Dlatego część grupy Energy Supplier No 1 znalazło się w obrębie zainteresowania funduszu inwestycyjnego Cromicorn i kilka miesięcy temu sfinalizowaliśmy transakcję sprzedaży kilku tamtejszych spółek. Sprzedaż energii elektrycznej w Polsce to równie dobry biznes i z bardzo dobrą perspektywą. Tu już jest w pełni konkurencyjny rynek hurtowy a oferta dla Klientów końcowych – coraz atrakcyjniejsza. Widać ogromne przyspieszenie i rosnący potencjał tego biznesu.

To dobry czas na rozwój firmy ?

Obserwacje i doświadczenia z tego rynku jak i innych rynków europejskich wytyczają nasz kierunek działania czyli proponowania ofert uszytych na miarę i potrzeby naszych Klientów. W ciągu ostatnich kilku miesięcy Energia dla Firm dostała pokaźny zastrzyk środków finansowych na inwestycje i zmiany, które gwarantują dalszy rozwój spółki i osiąganie jeszcze lepszych wyników finansowych . To dla nas strategiczny moment : dobre wyniki sprzedaży i bardzo dynamiczny rozwój firmy .

Dlaczego firmy decydują się właśnie na ofertę Energii dla Firm ?

Mamy wiele ciekawych, innowacyjnych rozwiązań jak np.; umowy sezonowe nakierowane na biznes prowadzony tylko w sezonach – letnim czy zimowym. Mamy specjalną ofertę dla rolników. Ale Klienci cenią nas za bardzo zindywidualizowany proces doboru oferty do potrzeb danej firmy / Klienta, którego efektem jest rzeczywista optymalizacja kosztów czyli realne korzyści które otrzymują. Cena na tym rynku, to podstawowy warunek sukcesów sprzedażowych i my go spełniamy ,

A to jest dopiero początek współpracy .Dla nas ważne są też relacje z Klientem na każdym kolejnym etapie . W przypadku dużych firm czy zakładów produkcyjnych nasi konsultanci prowadzą również działania zmierzające do zwiększania oszczędności, do tego aby wprowadzać do danego podmiotu energooszczędne rozwiązania. Większość firm nie zajmuje się tymi zagadnieniami na co dzień i nie szuka tych obszarach oszczędności. A to błąd. Szczególnie teraz kiedy zwracamy tak dużą uwagę na koszty. My mamy odpowiednio wykwalifikowanych pracowników – stawiamy więc na edukację i partnerstwo w biznesie, a to wszystko jesteśmy w stanie dać Klientom w najlepszej cenie .

W 2011 r. około 14 tysięcy firm zmieniło dostawcę energii w 2012 r ta liczba wzrosła prawie trzykrotnie. Konkurencja jest coraz większa i jak grzyby po deszczu pojawiają się nowe firmy sprzedające energię elektryczną . Nie obawia się Pan tych działań?

Porównując Polskę do rynków zachodnich spodziewam się , że ten trend będzie się utrzymywał i w najbliższych latach będą nadal bardzo duże przyrosty sprzedaży. Dlatego nie jestem zdziwiony rosnącą konkurencją. Jednak sprzedawcy którzy wystartowali kilka miesięcy temu lub właśnie rozpoczynają działania na rynku mają niewielkie szanse na konkurowanie z nami . Znaczących graczy z ugruntowaną pozycją taką jaką ma Energia dla Firm jest już sporo . I to my mamy sprawdzone, wypracowane modele działania, doradztwo specjalistyczne, dobrze skomponowane, dopasowane do potrzeb Klienta produkty i doświadczenie. Braki nowych graczy we wszystkich wymienionych obszarach są widoczne i dlatego Klienci bardzo rozważnie podchodzą do ich oferty. Nie obawiam się tych działań, ale też każdego dnia mocno pracujemy nad podnoszeniem atrakcyjności naszych ofert .

A kolejny Wasz krok na rynku o którym już donoszą media czyli gaz ?

Tak, potwierdzam – wchodzimy na ten rynek . Szans upatrujemy w tym że to obszar w Polsce jeszcze mocno zmonopolizowany . Spodziewam się tu powtórki sytuacji ze zcentralizowanego wcześniej rynku energii elektrycznej na którym w tej chwili bardzo dobrze sobie radzimy . Popyt na gaz ziemny w Polsce rośnie praktycznie z roku na rok . Najlepsze praktyki z bieżącej działalności przeniesiemy na rynek gazu wprowadzając i tu innowacyjne produkty i wyspecjalizowane doradztwo . Wykorzystamy obecne, wypracowane i sprawdzone kanały sprzedaży energii elektrycznej do pozyskania Klientów również w tym obszarze. Sukces i w tym obszarze jest jak najbardziej w zasięgu naszych możliwości i kompetencji .

artykuł partnerski