Loterie, zniżki na produkty, fachowcy w pakiecie. Firmy energetyczne rozszerzają programy lojalnościowe.
USŁUGI
Możliwość zmiany dostawcy prądu istnieje w Polsce od 10 lat, jednak dopiero od kilku klienci zaczęli się chętniej decydować na taki krok. Producenci energii starają się nie tylko pozyskać nowych odbiorców, lecz także zatrzymać dotychczasowych. I zgodnie przyznają, że nie wystarczy już tańsza energia przy okazji podpisania dłuższej umowy. Podobnie jak przy każdych zakupach klient oczekuje bonusu.
Te oczekiwania w warunkach wolnego rynku musi uwzględniać PGE, co przyznaje Maciej Szczepaniuk, rzecznik tego największego producenta energii elektrycznej w Polsce.
– Nasza oferta „Prąd jak prąd, ale z pomocą fachowców”, której podstawą są dwu- i trzyletnie umowy, daje gwarancję stałej ceny oraz oferuje usługi domowych specjalistów nawet ośmiu branż. Skorzystało z niej już kilkaset tysięcy klientów. W najbliższych miesiącach zaproponujemy klientom naszej konkurencji zupełnie nowy produkt, który zachęci ich do zmiany sprzedawcy energii i podpisania umowy z PGE – dodaje.
Naprawy sprzętu w pakiecie proponuje Energa. „Fachowcy z energią” to całodobowa pomoc centrum operacyjnego, bezpłatna naprawa i części zamienne oraz pokrycie kosztów dojazdu specjalisty czy kosztów transportu sprzętu do serwisu i z niego. – Współczesny klient to świadomy i wymagający konsument. Oprócz energii elektrycznej chce otrzymać coś więcej. Sprostanie jego oczekiwaniom nie jest łatwe, a rynek wymaga elastycznego podejścia – mówi Beata Ostrowska z biura prasowego gdańskiego koncernu.
– Innowacyjny okazał się produkt łączący energię elektryczną z pakietem MS Office 365. W ramach oferty „Office z energią” klienci otrzymują roczną subskrypcję pakietu MS Office 365 za 1,23 zł oraz stałą cenę sprzedaży prądu przez cały okres obowiązywania oferty – wylicza Ostrowska. Dodatkowo klienci Energi mogą korzystać ze zniżek do 35 proc. w eSklepie Energa. A kupić mogą tam akcesoria ogrodowe, sportowe, a także wyposażenie łazienki.
W ubiegłym tygodniu program „Zwrot za prąd” zainaugurował Tauron Polska Energia. Zasada jest prosta: im więcej produktów i usług klient zamówi w tej firmie, tym więcej zyska. Gdy zdecyduje się na gaz z „Serwisantem gazowym 24 h”, otrzyma bonus 20 zł. Jeżeli zamówi też kocioł gazowy lub pompę ciepła, otrzyma dodatkowo do 200 zł. Gdy ten sam klient skorzysta również z oferty partnerów, np. Play lub NC+, jego bonus może w sumie wynieść nawet 420 zł. Kwota wpłynie na konto rozliczeniowe za energię elektryczną, pomniejszając rachunek. Programem jest też objęty zakup klimatyzacji, instalacji fotowoltaicznej czy kotłów na ekogroszek; wtedy łączny rabat może dojść do 760 zł.
– Chcemy być innowacyjni w budowaniu wartości dla klientów. Program kliencki „Zwrot za prąd” jest tego przykładem. To nowoczesna oferta rynkowa, która generuje korzyści, jakich nie oferuje żadna polska firma energetyczna – mówi wiceprezes Tauronu Kamil Kamiński.
Poznańska Enea z kolei ogłosiła właśnie loterię dla klientów „W Enei wygrywasz!”, która potrwa do 2 lipca. – Podejmujemy wiele działań, by wzmocnić relację z klientami i zachęcić ich do regularnego kontaktu i sprawdzania najnowszych propozycji – tłumaczy wiceprezes Enei Piotr Adamczak. Nagrody będą losowane co miesiąc. To m.in.: wycieczki, rowery, tablety i bony rabatowe do Strefy Zakupów Enei, czyli internetowej platformy zakupowej.