Od 15 grudnia nie działa Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Pacjenci za jej pośrednictwem mogli uzyskać teleporadę, skierowanie i recepty, bez konieczności wychodzenia z domu. Z kolei Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) dostępna jest pod nowym numerem. Szczegóły w tekście.

Oficjalna informacja została zamieszczona na stronie pacjent.gov.pl. "Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) powstała w czasie pandemii COVID-19. Jej działanie było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku. Działanie TPK zostanie teraz ocenione w Ministerstwie Zdrowia. Pozwoli to na podjęcie decyzji dotyczących funkcjonowania takiego narzędzia w przyszłości" – poinformowano.

Za pośrednictwem TPK pacjenci mogli uzyskać nie tylko poradę medyczną, ale też e-zwolnienie lekarskie, e-receptę czy e-skierowanie na szczepienie. W związku z tym, zakończenie działalności platformy to duża zmiana.

Telefoniczna Informacja Pacjenta. Nowy numer

Pod numerem 800 190 590 można uzyskać informacje odnośnie placówek medycznych, a także jak postępować przy zakażeniu koronawirusem. Z kolei osoby z zagranicy w tej samej sprawie mogą skorzystać z numeru (+48) 22 125 66 00. Dostępny jest też adres mailowy tip@nfz.gov.pl.

Usługa TIP dostępna jest całodobowo, również w językach angielskim, ukraińskim i rosyjskim.

TIP. Jakie informacje tam uzyskamy?

Jak informuje Ministerstwo Zdrowia, za pośrednictwem infolinii TIP, uzyskamy następujące informacje:

  • gdzie jest najbliższa poradnia lekarza rodzinnego;
  • gdzie można uzyskać pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia);
  • w jakiej lokalizacji jest najbliższy szpital;
  • gdzie znajduje się najbliższa apteka;
  • jak postępować przy zakażeniu koronawirusem;
  • dlaczego warto wyrobić EKUZ oraz jak to zrobić;
  • jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego;
  • jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia koronawirusem;
  • jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19;
  • z jakich programów profilaktycznych NFZ skorzystać.