Do 21 grudnia 2016 r. przedsiębiorcy sprzedający wycieczki turystyczne muszą rozliczyć pierwsze składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG). Obowiązek naliczania i odprowadzania składek z tytułu sprzedanych wycieczek wynika ze zmian w przepisach, które weszły w życie 26 listopada 2016 r. Nowelizacja ustawy z 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 187 ze zm.) wskazuje, że pierwszym okresem, za który należy opłacić składki na TFG, jest ostatnie pięć dni listopada (26–30 listopada 2016 r.). Kolejne składki mają być rozliczane w miesięcznych odstępach czasu. Wskazujemy, jakie kroki należy kolejno podjąć, aby wypełnić obowiązek. Zanim przedsiębiorca zapłaci składkę, musi ją wyliczyć i opisać w ramach specjalnej deklaracji, którą składa do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Ta instytucja – zarządzająca TFG – uruchomiła niedawno elektroniczny system ułatwiający przekazywanie tych dokumentów przez przedsiębiorców.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję