Większość firm zajmujących się organizacją imprez turystycznych w ostatnich latach generowała straty. Niektóre zaś zawdzięczają zyski działalności niezwiązanej z turystyką, np. ubezpieczeniom lub leasingowi.
W związku z ubiegłorocznymi bankructwami coraz więcej biur zaczyna zamieszczać na swoich stronach komunikat zapewniający o ich stabilnej sytuacji finansowej. Te, które tego nie robią, przekonują klientów poprzez swoich sprzedawców. Postanowiliśmy sprawdzić, którzy touroperatorzy mają do tego prawo. Analizę na podstawie danych w Krajowym Rejestrze Sądowym przeprowadziła firma Bisnode Polska.
Wśród firm, które dobrze radzą sobie na rynku, są Itaka, LogosTours, Almatur, Viva Club Polska. Wszystkie od czterech lat wykazują w raportach dodatni wynik finansowy. Z tą jednak różnicą, że w przypadku dwóch pierwszych biur zyski są ciągle liczone w milionach złotych.