Biuro podróży Ecco Holiday anulowało dziesiątki wakacyjnych wyjazdów. Na internetowych forach wrze. Niezadowoleni klienci mówią o oszustwie, inni wieszczą bankructwo biura. Ecco Holiday tłumaczy, że decyzja jest niezależna od nich. Firma musiała zrezygnować z lotów czarterowych i odwołała wycieczki, w przypadku których prognozy mówiły o niewielkim zainteresowaniu. "Wybraliśmy mniejsze zło" - mówi przedstawicielka biura podróży.
Fora internetowe pełne są wpisów rozczarowanych klientów. 10dar pisze; „Zakupiłem wakacje na greckiej wyspie Zakyntos w biurze Ecco Holiday, rezerwacji dokonałem w miesiącu listopadzie z promocji "prapremiera" (wylot przewidziany na początek września 2012), faktycznie cena była bardzo dobra, jak mnie poinformował mój agent w biurze, w którym dokonywałem rezerwacji, już w drugim dniu sprzedaży nie było praktycznie wolnych miejsc do hotelu i terminie, którym sobie upatrzyłem, oczywiście musiałem wpłacić zaliczkę w wysokości 30% wartości imprezy. Aż tu w dniu dzisiejszym (19.04.2012), dzwoni mój agent i informuje mnie że mój wyjazd został odwołany, z powodu "niedokonania się minimalnej liczby rezerwacji" tak to jest napisane w piśmie, które dostałem. Nadmienia że nadal mogę się udać na wakacje w to miejsce i w moim terminie, ale musiałbym zapłacić cenę, która jest obecnie (ok. 50% wyższa), ale dostanę AŻ 5 % rabatu, to przecież jawna kpina!!!!!!(…)” i dodaje: „A może to powoli kryzys i początki upadłości tego biura?!”
Informacje od klientów potwierdzają przedstawiciele biura podróży Ecco Holiday. „Anulowaliśmy czartery, co do których analiza potwierdziła brak obłożenia wymaganej liczby miejsc. Także na loty z drugiej połowy roku, co do których widzieliśmy dużą różnicę w niesprzedanych miejscach w porównaniu z latami poprzednimi. Mimo bardzo niskich cen i bardzo szybkiego startu z ofertą, nie udało nam się zapełnić tych samolotów” - informuje portal gazeta.pl Aleksandra Olechnowicz z biura Ecco Holiday.
Pomimo anulowania wielu rezerwacji biuro w dalszym ciągu sprzedaje te kierunki, ale po wyższych cenach. Na forum wakacje.pl internautka ana234 pisze „Mi się to w głowie nie mieści. Jak można odwołać jakiś kierunek i dalej go sprzedawać? A poruszałaś tę kwestię w wysłanych pismach? Bo jestem bardzo ciekawa jakie będzie wytłumaczenie. Odwołali a potem zmienili zdanie? Po wyrzuceniu połowy klientów i podniesieniu cen dwukrotnie nagle ustawiły się kolejki do biura?”
Jedynym niezaprzeczalnym faktem w tej nietypowej sytuacji jest to, że w związku z takim postępowaniem Ecco Holiday straci wielu klientów, których ta sytuacja dotyczy, jak i tych, do który dotrze informacja o problemach.