28 maja br. PKP Intercity oraz Alstom zaprezentowały wygląd, kolorystykę oraz nową nazwę kategorii pociągów produkowanych we włoskim Savigliano. Od grudnia 2014 roku, 20 składów kategorii Express InterCity Premium (EIC Premium) będzie regularnie kursować po Polsce.
1 W skład kategorii Express InterCity Premium wejdą siedmioczłonowe pociągi wyposażone we własny, rozproszony napęd. Oznacza to, że w składzie nie ma lokomotywy, a za napęd odpowiadają silniki rozmieszczone w różnych miejscach pojazdu. Długość pociągu wyniesie 187,4 m, a maksymalna prędkość eksploatacyjna 250km/h.
Media
2 Kategoria EIC Premium będzie oferować dwie klasy: pierwszą (z częścią biznes) oraz drugą. Na pokładzie będą łącznie 402 miejsca – 57 w klasie pierwszej i 345 w drugiej. Fotele w obu klasach będą rozkładane, a każde z miejsc będzie wyposażone w indywidualne oświetlenie oraz gniazdko elektryczne.
Media
3 Kategoria EIC Premium będzie charakteryzować się nowoczesnym wyglądem. Autorem grafiki, kolorystyki oraz wystroju wnętrza pociągu jest pracownia maradDesign, pod kierownictwem profesora Marka Adamczewskiego z gdańskiej ASP, która współpracowała z Design Studio Alstom. Natomiast aerodynamiczny „nos” zaprojektował Giorgetto Giugiaro - włoski projektant samochodów, współzałożyciel firmy Italdesign-Giugiaro S.p.A.
Media
4 Pociągi EIC Premium połączą północ z południem Polski, kursując między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem i Katowicami. Czas przejazdu wyniesie około 5 godzin. Dodatkowo PKP Intercity planuje uruchomienie połączeń do Wrocławia, Rzeszowa i Bielska-Białej.
Media