Czy kierowcy mogą liczyć na państwa wsparcie prawne w przypadku kontroli urzędniczych?
W każdej sytuacji kierowcy mogą liczyć z naszej strony na takie wsparcie, jakiego będą potrzebować. Partnerzy powinni wysłać do nas wtedy wiadomość za pośrednictwem aplikacji, dzięki temu mogą liczyć na pomoc pracowników zespołu obsługi klienta. Jeżeli sytuacja jest nagła, a kierowca w pilnej potrzebie, dzwonimy i pytamy, jak możemy pomóc. W przypadku zapotrzebowania na pomoc prawną kierowca ma do dyspozycji naszego prawnika, który mu dostarcza pełnego wsparcia.
Czy w państwa opinii jazda bez kasy fiskalnej oraz brak dokładnie określonego cennika może być podstawą do kary skarbowej?
Cennik usług Ubera jest w pełni przejrzysty i bardzo dokładnie określony, a każdy pasażer może przed zamówieniem przejazdu sprawdzić cenę przejazdu w dane miejsce, co zasadniczo odróżnia Ubera od usług taksówkowych. Podstawowa stawka za przejazd wynosi 4 zł za start, 1,30 zł za kilometr oraz 0,25 zł za minutę. Pasażer jest informowany o cenie każdego przejazdu, zanim go zamówi. W okresie, gdy zapotrzebowanie przewyższa liczbę dostępnych aut, w celu zachęcenia dodatkowych kierowców do zalogowania się do aplikacji, ceny mogą urosnąć. Podobny system funkcjonuje w branży lotniczej czy hotelarskiej – ceny rosną, gdy popyt przewyższa podaż. Wtedy zamawiający musi zaakceptować komunikat o zmianie ceny przed zamówieniem przejazdu. Oznacza to, że użytkownik zawsze jest świadomy aktualnego cennika i podejmuje decyzję, czy chce skorzystać z usługi, czy poczekać chwilę, aż ceny wrócą do normy (może otrzymać powiadomienie). Dzięki temu informacja o koszcie jest przejrzysta, przy jednoczesnym zagwarantowaniu wystarczającej liczby aut w czasie zwiększonego popytu. Wszystkie transakcje na platformie Uber są elektroniczne. Po każdym przejeździe użytkownik dostaje e-maila z podsumowaniem trasy i kosztu przejazdu oraz linkiem do faktury. Kasy fiskalne są konieczne do ewidencji obrotu gotówkowego – żaden partner nie przyjmuje gotówki, a każda transakcja jest łatwa do prześledzenia.
Czy współpracują państwo z miastem Kraków przy wyjaśnianiu zaistniałej sytuacji?
Jesteśmy zawsze otwarci na dialog i w każdym mieście, w którym działamy, prezentujemy partnerskie podejście wobec lokalnych władz. Niepokoi nas obecna sytuacja, ponieważ opinie prawne wskazują, że praktyki stosowane przez Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców UMK są niezgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego. Mamy nadzieję, że wkrótce uda nam się wspólnie wyjaśnić tę kwestię.