„Ważne jest to, żeby koszt korzystania z autostrad nie był powalający dla kieszeni kierowcy. Przejazd kilometrem autostrady powinien kosztować tyle, żeby był niezauważalny dla użytkownika” – deklaruje Adamczyk. Bezpłatne autostrady podczas Światowych Dni Młodzieży? „A dlaczego mają być bezpłatne? Zapewniam, że będą przejezdne” – odpowiada minister. Dodaje, że „na wysokości Krakowa podczas Światowych Dni Młodzieży A4 nie będzie zamknięta i nie będzie tam urządzonych parkingów”. Zdaniem Adamczyka najważniejsze jest to, żeby kierowcy nie musieli spędzić 3 godzin na bramce. „Do 2 tygodni ogłosimy, jak to zrealizować” – deklaruje minister.
Andrzej Adamczyk uważa, że nie nagiął rzeczywistości mówiąc o Polsce, która buduje najdroższe autostrady w Europie. „Nominalnie tak jest. Proszę porównać średnią cenę budowy autostrady w Niemczech” – dodaje gość Kontrwywiadu. Tłumaczy, że średnia cena wybudowania 450 km autostrady w Niemczech to 8,2 mln euro, a średni koszt w Polsce, podczas rządów PO-PSL to 14,2 mln euro. „Raport NIK z 2015 roku mówi wyraźnie – w Polsce do 2015 roku praktycznie nie nadzorowano inwestycji drogowych, nie było dozoru technologicznego i finansowego. Kota nie ma, a myszy harcują” – mówi gość RMF FM. Pytany o to, co resort infrastruktury pod rządami PiS zrobił już w tej sprawie, odpowiada, że „rozpisano przetargi, podpisano umowy na ponad 270 km dróg ekspresowych i 16 km autostrad, co daje 10 mld złotych”.
„Podwyższenie opłaty paliwowej to bardzo interesujący pomysł” - mówi Adamczyk. „Usłyszałem taką opinię, że może dobrze, gdyby rząd podwyższył opłatę paliwową, ale niech wskaże konkretną inwestycję, odcinek autostrady, który będzie budowany za 20 groszy podwyższenia opłaty paliwowej” – dodaje.
Czytaj więcej: RMF FM