50 mld zł do wydania na tory w Polsce

autor: Konrad Majszyk20.07.2015, 07:33; Aktualizacja: 20.07.2015, 10:59
Priorytetem jest Śląsk. Mamy tu odcinek linii E65 Będzin–Katowice–Tychy–Czechowice Dziedzice–Zebrzydowice (inwestycja warta 4,1 mld zł), a także drugi etap prac na E30: między Zabrzem, Katowicami i Krakowem (2,5 mld zł)

Priorytetem jest Śląsk. Mamy tu odcinek linii E65 Będzin–Katowice–Tychy–Czechowice Dziedzice–Zebrzydowice (inwestycja warta 4,1 mld zł), a także drugi etap prac na E30: między Zabrzem, Katowicami i Krakowem (2,5 mld zł)źródło: ShutterStock

Śląsk i bałtyckie porty to priorytety dla naszych kolei. Znamy nową listę projektów pretendujących do dotacji z programu „Łącząc Europę” w ramach drugiego naboru wniosków.

Kolejarze z rozmachem sięgają po pieniądze z unijnego funduszu CEF (Connecting Europe Facility), który w Polsce nosi nazwę „Łącząc Europę”. To instrument skrojony przez Brukselę dla budżetu na lata 2014–2020, który ma udrożnić korytarze sieci TEN-T, czyli „kolejowe autostrady”, np. Bałtyk-Adriatyk czy Tallin-Hamburg.


Pozostało 88% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie