PKP Cargo rozpoczęło konsolidację swojej działalności spedycyjnej, dotychczas rozłożonej na spółki Trade Trans, Cargosped i samą PKP Cargo, poinformował członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska. Celem jest stworzenie silnego i efektywnego podmiotu, rozpoznawalnego także za granicą.

"Celem jest budowa silnego forwardera, który będzie skoncentrowany wyłącznie na biznesie spedycyjnym. Będzie to też sprzyjało działalności poza Polską, gdzie nowy podmiot będzie lepiej rozpoznawalny niż poszczególne spółki" - powiedział Neska podczas spotkania prasowego.

Nowy podmiot zaoferuje kompleksowo wszystkie usługi w formule "one-stop-shop".

"Proces już się rozpoczął, mamy 'unię personalną' między spółkami" - dodał członek zarządu.

Neska podkreślił, że w związku z konsolidacją PKP Cargo nie zmieni polityki handlowej, a jedynie buduje strukturą bardziej czytelną dla swoich klientów, z "jednym szyldem i dostępną w jednym miejscu".

"Strategia terminalowa, którą przygotowujemy, również będzie sprzyjała ujednoliceniu działalności i stworzeniu jednego podmiotu zarządzającego wszystkimi terminalami" - podsumował Neska.

W lutym br. prezes Adam Purwin poinformował agencję ISBnews, że PKP Cargo porządkuje aktywa terminalowe i przygotowuje strategię rozwoju tego segmentu działalności.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.