statystyki

Moratorium dla tranzytu to tylko częściowy sukces

autor: Piotr Szymaniak10.02.2015, 07:25; Aktualizacja: 10.02.2015, 08:42
bramownica-autostrada-TIR

Nie ma w tej chwili bardziej palącego problemu dla zapewniającej 10 proc. PKB branży transportowej.źródło: ShutterStock

Niemiecka ustawa o płacy minimalnej (MiLoG) stawia pod znakiem zapytania funkcjonowanie polskich firm transportowych na unijnym rynku. O działaniach prawnych, które trzeba podjąć w obronie naszych przedsiębiorców, rozmawiali uczestnicy debaty DGP

Nie ma w tej chwili bardziej palącego problemu dla zapewniającej 10 proc. PKB branży transportowej. Konieczność stosowania minimalnej płacy na poziomie 8,5 euro/h i spełnianie wielu obowiązków administracyjnych przez zagraniczne firmy transportowe w praktyce może oznaczać uniemożliwienie wykonywania przewozów na terytorium Niemiec. W efekcie dwustronnych rozmów udało się uzyskać deklarację, że do czasu wyjaśnienia przez Komisję Europejską kwestii zgodności z prawem unijnym ustawa nie będzie egzekwowana w stosunku do tranzytu. Czy to nas satysfakcjonuje?


Pozostało 94% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie