Przewoźnik prowadził sprzedaż, mimo, że nie miał odpowiednich zezwoleń Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Sprzedaż w końcu wstrzymano, a sprawa trafiła do prokuratury. Jak mówi rzeczniczka Urzędu Małgorzata Cieloch, w najlepszej sytuacji są osoby, które płaciły kartą kredytową. Ma wtedy możliwość skorzystania z opcji "Chargeback" czyli zwrotu pieniędzy. Należy się zwrócić do banku z informacją, że dana transakcja nie została zrealizowana. Małgorzata Cieloch zaznacza, że każdy bank ma trochę inną procedurę, dlatego warto się z nią zapoznać. 

Jeżeli zapłaciliśmy przelewem, mamy inną, trochę bardziej skomplikowaną możliwość ubiegania się o zwrot pieniędzy. Konsument powinien argumentować, że został wprowadzony w błąd. W tym przypadku może chodzić zarówno o charakter prowadzonej przez firmę działalności, jak i samego produktu. Na tej podstawie można żądać odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy. Takie roszczenia należy kierować do podmiotu, z którym zawierało się transakcję. W przypadku 4you Airlines jest to o tyle skomplikowane, że w wielu przypadkach stroną były inne spółki. 

UOKIK od kilku tygodni stara się wyjaśnić, dlaczego firma sprzedaje bilety nie mając odpowiedniej licencji. Jednak wszystkie pisma pozostają bez odpowiedzi. Dlatego Urząd zwrócił się do prokuratury o zbadanie sprawy.