Kryzys w PKP trwa. Sytuacji polskich kolei nie uratuje nawet Pendolino

autor: Konrad Majszyk02.01.2014, 07:30; Aktualizacja: 02.01.2014, 09:40
Polska kolej.

Polska kolej.źródło: ShutterStock

Najwięcej pasażerów tracą samorządowe Przewozy Regionalne oraz należące do PKP: Intercity i SKM Trójmiasto. Eksperci twierdzą, że nawet Pendolino nie powstrzyma tendencji spadkowej w przewozach.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (12)

  • macgiwer(2014-01-02 09:01) Zgłoś naruszenie 00

    Nie będzie lepiej,dopóki w PKP rządził będzie skorumpowany "BETON" napychający sobie i swoim kolesiom kieszenie kasą z unijnych dotacji ,i nie tylko

    Odpowiedz
  • sss(2014-01-02 09:07) Zgłoś naruszenie 00

    TLK nie opłaca się jeździć - jeśli jadą dwie osoby bardziej opłaca się samochodem- w samochodzie mam porządek na jaki zapracuje, nie jestem zmuszony tłoczyć sie w starodawnych przedziałach gdzie jestem zmuszony patrzeć na kogoś i przeplatać się nogami o punktualności nie wspominając.
    Przewozy Regionalne to w ogóle szkoda komentować- 50-60 letnie składy, które 20 lat temu powinny wylądować na złomie a o plastikowych siedzeniach (pryczkach) to w ogole już nie wiem co napisać

    Odpowiedz
  • adieu PKP(2014-01-02 09:09) Zgłoś naruszenie 00

    A jak mają nie tracić?
    Jeździłem PKP przez 7 lat i przez te 7 lat miałem nieodparte wrażenie, że jako pasażer, jestem dla PKP intruzem. Rozkłady jazdy tak układane, jakby na złość podróżnym.
    A od kiedy zaczęto remont torów -to już PKP przeszła sama siebie. Pociągi jadące na odcinku 50 kilometrów po 2 i więcej godzin. A za oknem remont torowiska wykonywany tak, jakby robiący go dostawali pieniądze za czas zatrudnienia a nie za pracę. Po 17 był już fajrant, nawet latem. W soboty wolne. Roboty niezsynchronizowane ze sobą. A człowiek siedzi w pociągu jak głupi, i 3 rok patrzy na rozkopane torowisko. Większość ludzi, którzy dojeżdżali straciła cierpliwość.

    Odpowiedz
  • dla mnie PKP to był sport ekstremalny(2014-01-02 09:14) Zgłoś naruszenie 00

    A jeszcze jedna rzecz - tortura ciepła- stosowana przez PKP. Mimo, że ludzie już wkrótce poleca na Marsa, PKP nie dorobiła się w swoich wagonach termoregulatorów. Ogrzewanie zależy od pana i władcy wajchy ogrzewania. A wajcha działa na zasadzie binarnej. Albo max grzanie albo niegrzanie.
    Więc albo robi się łaźnia, albo lodówka. Każdy kto jeździ PKP wie o czym piszę.
    Ażeby latem się ludziskom nie poprawiło, to np. nagrzewa się pociąg na bocznicy. Jak sobie taka jednostka postoi ze 3 godziny na słonku, to jak przyjeżdża na dworzec to po otwarciu drzwi, powietrze aż faluje. W żadnej saunie ludzie się tak nie potrafią spocić jak w takim wagonie.

    Odpowiedz
  • Stanowczo za mało Spółek Kolejowych(2014-01-02 09:40) Zgłoś naruszenie 00

    Trzeba wydzielic jeszcze z setke Spółekz PKP ...z Przesami, Biurami Zarządów i kilkoma tys Dyrektorów...

    Wówczas napewno sie poprawi...

    Odpowiedz
  • guru122(2014-01-02 22:15) Zgłoś naruszenie 00

    Całe PKP powinno się sprywatyzować aby było toto wkońcu dochodowe i politycznych komuchów styropianów można było pogonić.

    Odpowiedz
  • Alek(2014-01-02 23:59) Zgłoś naruszenie 00

    Ci "eksperci" to jacys porabani eksperci.To nie jest kryzys. To jest zmniejszenie popytu na pasazerskie uslugi przewozowe koleja. Przyczyna jest rozwoj motoryzacji i tanie lotnictwo. To nie ma nic wspolnego z kryzysem. To trend ogolnoswiatowy

    Odpowiedz
  • ted(2014-01-04 13:47) Zgłoś naruszenie 00

    Alek: Bzdura totalna. Bo w innych krajach taki trend nie występuje. Polska wśród 28 państw UE jest na 3 miejscu od końca pod względem przejechanych kilometrów na mieszkańca komunikacją zbiorową (gorzej jeszcze tylko Rumunia i Litwa) - wskaźnik jest niemal 3-kriotnie niższy niż w przypadku Austrii i Czech. A przecież to znacznie mniejsze kraje.


    I odwrotnie udział samochodu osobowego w przewozach pasażerskich jest wśród 28 państw UE najwyższy na Litwie i w Polsce. Po prostu nigdzie nie rozłożono tak kolei (i PKS-ów bo tu spadek jest jeszcze większy) jak u nas.

    Odpowiedz
  • Uczciwy(2014-01-06 13:09) Zgłoś naruszenie 00

    PEnDOLIno JEDEn wieLKI PRZekRĘT. ELA NIE POZWÓL NA REALIZACJĘ TEGO WIELKIEGO PRZEKRĘTU !!! NIE DOSYĆ ŻE NAS NIE STAĆ TAK JAK MÓWIŁAŚ TO JESZCZE KRĘCILI LODY PRZY TYM PROJEKCIE !!! ELA JESTESMY Z TOBĄ NIE PODPISUJ SIĘ POD TYM !!!

    Odpowiedz
  • Uczciwy(2014-01-06 13:12) Zgłoś naruszenie 00

    PENDOLINO TO JEDEN WIELKI PRZEKRĘT. ELA NIE POZWÓL NA REALIZACJĘ TEGO WIELKIEGO PRZEKRĘTU !!! NIE DOSYĆ ŻE NAS NIE STAĆ TAK JAK MÓWIŁAŚ TO JESZCZE KRĘCILI LODY PRZY TYM PROJEKCIE !!! ELA JESTESMY Z TOBĄ NIE PODPISUJ SIĘ POD TYM !!!

    Odpowiedz
  • waldek(2014-01-08 16:14) Zgłoś naruszenie 00

    Waldemar laskowski

    Odpowiedz
  • szczota(2014-01-08 18:33) Zgłoś naruszenie 00

    Dopóki pociągi PKP nie będą pokonywały odcinek 300 km. w 1,5 - 2 godz.maksimum ludzie nie przesiądą się z samochodów ,bo drogi są coraaz lepsze,

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie